fredag 30 mars 2012

Magbilder var det ju, v 37

Höll nästan på att glömma veckans bilder. Har ju tagit några bilder på magen när jag var inlagd men det blir inte riktigt samma sak som när man står framför samma spegel i samma mjukisbyxor här hemma ;)

Dagens mage, v 37 (36+6)

Tycker det ser ungefär likadant ut, något mer hängigare kanske (man kan ju hoppas iaf;).

Har inga problem med att visa magen och låta andra känna, som tur är för jag tror jag snart gått genom hela personalstyrkan både vad det gäller BM och läkare på sjukan som känt och klämt på den;) En och annan student har också varit med och klämt lite, haha.

Känns faktiskt tryggt att jag är så pass bekant med personalen, det bådar gott inför förlossningen tror jag. Har inte mött en enda BM som varit otrevlig utan alla har varit snälla och väldigt hjälpsamma =)



Inför Tul pratade jag med några BM på BB och de tyckte inte alls min mage var så stor.. Tror det beror helt och hållet på vem man frågar men jag har inte fått en enda kommentar under min tid på sjukhuset om att magen är stor och de borde ju veta eftersom de ser höggravida kvinnor och deras magar hela tiden.

Nåja, det är inget jag tänker enormt mycket på, utan mest när jag tittar på mina egna magbilder. Tycker inte magen ändrats så mycket de senaste veckorna men enligt sf-måttet blir den lite större iaf men inga drastiska ökningar precis.

Däremot har alla BM som känt på magen reagerat över hur aktiv grodan är fortfarande, för hon är inte sen med att slå tillbaka om någon är där och klämmer, det borde vara alldeles för trångt i magen nu för att hon ska kunna ta ut svängarna så mycket som hon faktiskt gör, vilket de finner lite märkligt..

 Jag väljer att ta det positivt, det är en riktigt stark och envis bebis jag har i magen ;)

Jag hade tråkigt igår kväll så bestämde mig för att sticka en liten mössa till grodan, jag valde att göra den lite större så förhoppningsvis kan hon ha den när det börjar bli lite mer höstväder ute sedan. Tyckte det var kul att jag hittade ett mönster som matchade filten som jag redan stickat=)

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken söt mössa (och filt!). Hoppas att du får njuta lite i solen. Har dock hört att ni har fått snö igen. Här är det sol och vår fortfarande, fast ganska blåsigt. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) ja, nu är det lite snö på backen, hoppas det försvinner snart så våren kommer igång på riktigt. Kram

      Radera