måndag 12 mars 2012

BM-besök 12/3

Idag var vi på ett nytt besök hos BM.

Dagens värden:

BT: 123/79
Hjärtljud: 151 slag/min
Urin: u.a
Sf: 33cm
Vikt: +2,1 kg (tot viktuppgång 12kg)

Idag ville hon göra ultraljud då hon precis som vi var lite fundersam på grodans position och rörelser (trots att hon sa att grodan var fixerad så sent som förra veckan). Grodan rör sig väldigt mycket, nästan konstant faktiskt. Visst är det ett skönt bevis på att hon lever men jag undrar när sover/vilar hon eg? Börjar bli orolig att hon rör sig mycket på grund av att hon inte mår bra, att hon har ont eller något..

Ultraljudet visade iaf att hon ligger som hon ska, men att hon som sagt rör på sig hela tiden, huvudet går fram och tillbaka som skakningar..

Idag har jag haft riktigt ont och det nämnde jag naturligtvis till BM så hon gick och pratade med läkaren på Mvc, jag ska få en snabbare tid till överläkaren, imorn troligtvis. Hon ville helst låta mig gå dit direkt men läkaren var på operation så då var det ingen mening med att vänta. Läkaren på Mvc tyckte att jag borde bli inlagd så de får kolla upp anfallen ordentligt, detta vill jag absolut inte. Det går inte ihop för oss.. Det är ju jag som måste köra B till jobbet och ta hand om hunden hemma, det funkar inte om jag är inlagd..

Nåja, vi får se vad överläkaren säger först innan jag oroar mig för det.

2 kommentarer:

  1. Jobbigt. :( Nu vet man ju inte hur länge de isf vill ha inne dig men i värsta fall kanske småsyskon/mamma kan förbarma sig över Ronja den tiden och B sova på jobbet eller om kompis kan skjutsa och att han åker buss så långt det går?

    Viktigt att du/lillan får den tillsyn som kanske krävs ju.

    Kram

    SvaraRadera
  2. tänker på dig! hoppas det går bra imon *kram*

    SvaraRadera