lördag 3 mars 2012

Ullared

Hej och hå, klockan 7:30 lämnade vi Borås för avfärd mot Ullared. Jag och syster J åkte själva och syster S mötte upp i Ullared. Jag körde syrrans bil då hon inte längre kan köra själv (pga foglossning) och det gick bra, när vi väl kommit ut från uppfarten. Hennes och min bil är väldigt olika i körsätt så det blev "några" kärringstopp innan jag fick kläm på det men sedan gick det fint:)

J går numer med kryckor så vi tog det lugnt inne i varuhuset. Vi delade vagn och hade massa korgar att lägga grejjer i. Det blev några toa-besök och syster S som inte är gravid fick arbeta lite extra där vi preggos inte nådde fram riktigt;)

Fram till lunch flöt allt på bra men sedan började jag krokna lite. Magen blev jättetung och jag fick mycket sammandragningar. Men, vi kämpade på och tack o lov var det inte knökafullt i varuhuset så fram kom vi hyfsat lätt ändå. Efter lite vätskepåfyllning och vila orkade vi en stund till.

Vi kom in runt 9:00 och gick ut vid 16:00 så det blev en heldag.

Hittade mycket fint och vi blev alla nöjda med dagen:)

Hemma i Borås väntade 3 vovvar och J's man O. Ronja hade blivit bortskämd med långpromenader och bus så hon var nog mer än nöjd med dagen hon med, att jag hade med gott ben hem gjorde det ju inte sämre precis;)





4 kommentarer:

  1. Sv: förlåt för sent svar, men det har inte funnits så mycket tid över ;)

    tack för din lyckönskning :) hihi, kul att jag kan peppa någon :) lycka till när det är dags för dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt förståeligt;) Njut nu av ert lilla underverk =)

      Tack:)

      Radera
  2. åh kan du inte visa upp vad du köpt när du kommer hem? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka lägga upp lite bilder när jag orkar=)

      Radera