fredag 16 mars 2012

Handla och promenad

Idag började B jobba kl 11 så jag tyckte det var perfekt att passa på och handla efter att jag lämnat honom på jobbet. Tyckte jag var smart som åkte tidigt så jag skulle slippa trängseln...trodde jag ja. Hade ju inte i tankarna att det var fredag idag (man tänker inte så mycket på vilken dag det är när man ändå bara går hemma och dagarna ser mer eller mindre likadana ut). Helt fullt på parkeringen redan, jisses. Nåja, jag fick handlat det jag behövde och åkte sedan hem.

För en liten stund sedan passade jag på att ta en promenad med Ronja. Det är verkligen inga långa promenader vi går men det känns så skönt att få komma ut lite. Det var som att Ronja kände av att jag hade det lite jobbigt så hon gick kanonfint idag, lilla stumpan =)
      När vi gått halvvägs hör vi ett illvrål? från en annan hund, ljudet var hemskt och det lät verkligen som att någon slog hunden, jag var ju tvungen att kika vart det kom ifrån. Det visade sig vara en man som hade 2 hundar varav den ene hunden tjöt så otroligt. Han slog INTE hunden utan den hade fått syn på Ronja och ville hälsa, tyckte dock inte att det var lämpligt. Dels med tanke på hur den betedde sig (inte normalt enligt mig iaf) och dels för att Ronja är ganska osäker på nya hundar och jag som nu är klumpig som ett hus har inte lust att sätta efter en rädd Ronja som slitit sig.. Som tur var så ville Ronja inte alls hälsa utan hon ville bara fortsätta gå med mig, så valet var lätt;)


Nu när jag kom in fick jag massor sammandragningar så det var bara att sätta sig i fåtöljen igen. Är så glad att vi köpte den, visst är den ganska ful, men såå bra för min rygg =)

Fick ett fint kort i brevlådan idag, från mina kusiner (hela familjen såklart) i L-köping som gratulerade att vi gift oss, tusen tack =)


Nu är Ronja nöjd en stund och ligger på mattan och käkar ben, hon får inte så ofta pga hennes känsliga mage men då och då får hon ett och det försvinner oftast illa kvickt;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar