söndag 25 mars 2012

Sova och tabletter

Idag har jag sovit mig genom det mesta av dagen. Fick citodon vid 11:00 och sov sedan till lunchen (kalops o potatis samt glass till efterrätt) Kl 14:00 gjordes nytt ctg som såg bra ut, grodan var dock väldigt livlig och flyttade sig konstant så det var svårt att få in bra hjärtljud, det sprakade mest hela tiden när hon bökade runt;) sov sedan en bra stund.

Vid 17 fick jag citodon igen och åt då kvällsmat - ingen höjdare idag (crêpes med svampfyllning).

20:30 fick jag jätteont och fick en oxynorm samtidigt kopplade de på ctg igen och jag som var så kissnödig fick ligga med de där sladdarna i en hel timme innan de var nöjda ( i vanliga fall brukar de vara nöjda efter ca 30 min). Vet inte varför de ville mäta så länge nu men väldigt typiskt för att jag var så nödig, springer på toa ung 1-2ggr/h om jag är vaken, dels för att blåsan är typ obefintlig nu och dels för att trycket på njuren ökar om det är urin i blåsan.

Efter detta fick jag kvällsmat (te o smörgåsar) och nu kom de in med mer citodon som jag ska ta precis innan jag somnar så jag förhoppningsvis får slippa känningar i natt.

BM och usk är verkligen snälla här, har även en BM-student som är jättegullig.

Är lite rädd för att bli beroende nu när jag får så mycket morfin-preparat, jag blir verkligen helt knockad av dem och lullar fram, när de släpper är det som att värken kommer direkt - inte bra. Vill heller inte bli för tolerant, för då blir nog förlossningen riktigt jobbig:/ samtidigt kan jag inte ignorera den smärta jag har, svår balansgång där.

Grodan verkar dock inte alls bli trött av tabletterna, men kan tänka mig att hon blir beroende o att det blir en abstinent bebis som kommer ut, känns inte alls kul men har inte så mycket att välja på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar