måndag 2 april 2012

Helgens dumheter

I lördags åkte vi ner till mamma för att hämta Ronja. Då jag inte längre var inlagd och de redan haft hand om henne i drygt en vecka kände jag att vi behövde ta hem henne ett tag, vi kommer ju behöva hjälp igen när grodan bestämmer sig för att komma ut och det kan ju bli väl länge om hon skulle vara kvar hos dem hela den tiden. Dessutom är mammas pojkvän rädd för hundar så han har hållit sig borta när de haft hunden och det är ju inte heller så kul..

Vi åkte på lördagsmorgonen för att jag inte skulle behöva ta min medicin innan då man helst inte ska köra med den i kroppen. Allt flöt på o jag gick lite på sh med mamma och det var lugnt. Tv-kväll med B o småsyskon på kvällen. Sov dock hemskt illa då grannarna bestämt sig för att ha världens fest med skrik o stampande i golv.. De slutade inte före 04:00 heller så det blev inte mycket sömn.

På söndagen åkte vi o köpte en present till B (som fyller år nu på onsdag) och sedan åt vi innan vi åkte hem. Resan hem var ok men jag var riktigt trött.

Väl hemma började eländet. 17:30 kom anfallet från ingenstans o slog till med full kraft. Jag tog direkt en oxynorm o försökte lägga mig. Hjälpte tyvärr inte alls:( jag kämpade på så gott det gick men efter ett par timmar tog jag 2 citodon - hjälpte inte heller..

Försökte med en varm dusch, jag halvlåg på golvet och det kändes något bättre under tiden men när jag stängde av vattnet och gick upp var det samma smärta igen.

B gjorde så gott han kunde med massage, hjälpte mig byta position osv.. Smärtan var värre än någonsin och så utdragen. Jag spydde flera ggr men inte heller det hjälpte. Innan har det inte gjort ont att byta position (typ liggandes till sittandes) men nu skar det i ryggen vid varje ändring.

Ännu en ny grej var att jag hade massor med sammandragningar under tiden, varje sammandragning tryckte på extra och det blev jobbigt att andas.. Tur att jag inte hade förvärkar iaf, det räckte gott med njursmärtan.

Tillslut fick jag panik, då var klockan 01:30 - anfallet hade hållit i sig i 8 timmar.. Jag tog en spasmofen (medicinen från helvetet) och 02:00 var anfallet över och jag somnade helt utmattad.


Vaknade idag av yrsel och illamående som ännu håller i sig. Biverkningarna av medicinerna gör att jag nu är sängliggandes och har fruktansvärt ont i alla leder i kroppen. B fick ta ledigt från jobbet för jag klarar mig inte själv idag..

Det blev klart en överdos igår o det är inte bra att blanda dessa mediciner (tog dem ändå med hyfsat intervall och spydde upp en hel del så hoppas det inte är så farligt som engångsföreteelse) och med facit i hand borde jag såklart ringt ambulans - men, nu är det som det är. Vi har hållit koll på grodan och hon sparkar som vanligt - vid förändring åker vi naturligtvis in och kollar upp det men annars behöver jag mest vila.


Alltså är anfallen numer bundna till rörelse - fick ju inte ett enda under sjukhusvistelsen då jag låg mest - måste ta det lugnt mao.. Inga utflykter förutom att inhandla mat/nödvändigheter tills grodan är ute, för denna skit vill jag inte gå genom mer nu.


Så, nu har jag skrivit om min tråkiga gårdag, hoppas din var så mycket bättre.

Ber om ursäkt för ev stavfel o så då jag skriver liggandes i sängen med telefonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar