måndag 19 mars 2012

Uttråkad

Här händer det inte mycket.. Är så grymt uttråkad och det är inget bra väder att vara ute i heller, bara ett par plusgrader och jätteblåsigt..
Vågar inte åka iväg till någon då typ alla är magsjuka/förkylda nu verkar det som =/ Det är det sista jag vill åka på nu (har inte vaccinerat mig) så det är bäst att snällt vara hemma.

B åkte in till stan i morse för att fixa med lite papper som arbetsförmedlingen behövde tydligen, han skulle dock ta tidiga bussen hem så han borde vara hemma runt 13:00. På onsdag ska han på någon coach-träff för att lära sig mer om hur det fungerar att söka ingenjörs-jobb i Sverige, hoppas det är något att ha, sedan direkt till jobbet så jag får åka och hämta honom i Norrköping och sedan köra honom till K-holm.

Min vecka är totalt BLANK, har inte ens ett besök till sjukhuset inbokat (för ovanlighetens skull ;) så antar att det blir en seeeeg vecka, vet verkligen inte vad jag ska hitta på. Är så otroligt trött på att gå hemma, samtidigt vågar jag inte göra så mycket heller med risk att få anfall. Någon som har ett bra förslag på vad man kan hitta på som inte kräver så mycket?

I magen är det fullt ös som vanligt. Dock blev jag väldigt fundersam igår kväll. När jag legat på sidan ett tag och sedan reste mig upp såg magen helt annorlunda ut och det kändes precis som att grodan låg på tvären igen... Det ska ju eg inte kunna hända om hon nu är fixerad som BM trodde förförra gången, samtidigt fick hon ju göra ul senast då hon vart osäker igen och då rörde ju grodan på huvudet (då kan hon väl inte ha varit fixerad?) Även den där "tyngdkänslan" som man ska få när bebisen sjunker ner i bäckenet är borta, nu känns det precis som innan, dvs bebis som ligger högt upp i magen och trycker på lungorna. Har BM-besök nästa vecka så får kolla då..

2 kommentarer:

  1. Har du hittat sina gravidtajts? Hittade dem inte hemma tyvärr. Förslag på saker att göra kan ju vara att sätta ihop fotoalbum, sticka/sy söta saker till den lilla, kanske plantera vårblommor på trädäcket (i kurkor) eller något sådant? Kram

    SvaraRadera
  2. Tyvärr inte =( B har oxå ett par byxor som är spårlöst försvunna, ett par svarta mjukisbyxor. Har gått genom våra garderober och all tvätt, helt utan framgång. Hoppas de dyker upp.

    Tack för tipsen:) Bilder ska jag skicka efter snarast, ska komma på vilka förstoringar jag vill ha på bröllopsbilderna bara;) Köpte ju ett album på Ullared som vi ska ha som bröllopsalbum=)

    Igår stickade jag färdigt ännu ett par bebis-tossor,sydde färdigt fodralet till amningskudden och stickade ännu några cm på babyfilten =)

    Vårblommorna måste jag dock vänta med, det är för kallt och vi har inga fler krukor.. Men det ska åtgärdas snart iaf, bara kylan släpper taget så;)Här inne har solrosorna börjat växa och även tomatplantorna har fått några blad, så på gång är det=)

    kram

    SvaraRadera