tisdag 20 mars 2012

Same old story again..

Inget nytt roligt att berätta.. fick ett nytt anfall igår vid 22:00, det höll i sig till 04:00.. Jag är så less på detta nu, jag orkar inte mer. Tack och lov var B hemma och han masserade min rygg försiktigt hela natten och hjälpte mig så jag kunde ligga på golvet och ha benen högt eller sitta hukandes lutande mot vänster för att försöka få trycket på höger sida att släppa. Positivt nu är iaf att vi vet att det är trycket som påverkar, läges ändring kan alltså ge viss lättnad så det är de vi försöker med.

Den hemska sanningen är att varje rörelse grodan gör nu gör ont och jag ber henne tyst att vara still, vilken mamma vill att ens bebis i magen ska ligga still? Det är inte bara sparkar mot revben/njure som gör ont utan VARJE rörelse hon gör ger ett hugg i kroppen på mig.

Idag har vi sovit mer eller mindre hela dagen, jag går upp för att kissa (då trycket på njuren ökar om jag blir kissnödig = ont) ofta men annars ligger jag i sängen. Kul liv jag har..

Det jag annars ägnat mig åt är att buda hem lite kläder till grodan på tradera, känns som en lite lagom ansträngande uppgift idag. Så smidigt att man kan göra det via telefonen, lite för smidigt... Hittills har jag budat hem 3 bodysuits och 2 klänningar, alla (utom en) i storlek 68, så grodan har lite och växa i, för om vi går på ärftlighet lär det vara en rejäl dam som ligger i magen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar