lördag 24 mars 2012

När man har tråkigt..

..Kan man ju alltid roa sig med att bedöma sjukhusmaten;)
Igår var det ingen höjdare men idag var det faktiskt helt ok.

Frukost - fil m flingor och smörgås med ost och paprika (bad om skinka dock när hon frågade och saft känns inte riktigt som en bra frukostdryck..) annars helt ok, osten var god o paprikan krispig, imorn tänker jag dock be om the;)

Lunch - ris och kassler med svampsås och grönsaker. Kassler o svampsåsen var god, lite trist med ris idag igen. Fräscha grönsaker ger stort +.

Middag - potatisgratäng och skinka med grönsaker. Riktigt gott:) potatisgratängen var krämig och god, lite tråkiga grönsaker men de var bra tillagade så helt godkänt;)
Helt klart den bästa maten hittills, bra kryddat var det med :)


Annars har dagen segat sig fram, njur-ul gjordes vid 15:00, trist läkare.. Fick iaf konstaterat att det inte blivit värre utan var i stort sätt samma.

Nu vid 17:00 fick jag ont igen och fick då en ny kapsel oxynorm, tog inga citodon innan denna gång, tror det blir lite mycket med både och, vill inte bli helt borta av allt kodein o morfin.

Har inte fått ngt anfall utan gör som de ville o sa till tidigt så anfallen förebyggs innan de bryter ut. Vore ju guld att slippa dem..

Har haft lite mer förvärkar idag, inte jätteonda utan mer vanlig mensvärk och tryck i korsryggen, de håller dock bara i typ 15 sekunder så det är inte särskilt jobbigt.

Är ganska avis på B måste jag säga, han är ledig idag och umgås med M och P, de grillar i det fina vädret, hade gärna varit där. Vi som skulle kollat på en grill idag om jag inte varit inlagd.

Jag o B tänker helt olika när det gäller grill, jag vill ha en liten o smidig som går fort att tända o inte slukar för mycket kol, B hade helst velat ha en stor gasolgrill (där sa jag bestämt nej dock, är livrädd för gasol och tycker inte att det är att grilla "på riktigt", nä kol o tändvätska ska det va;) Så det blir nog en mellanmodell större kolgrill helst med röker kroon om B får bestämma.. Vi får se när det blir aktuellt;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar