måndag 5 mars 2012

Hemma igen

Nu är vi åter hemma=) Jag hämtade upp B i Nkpg (han var ledig idag så han sov i K-holm och åkte sedan till Nkpg på morgonen för att plugga lite körkortsteori innan jag kom och hämtade).

Resan gick bra och jag hade tur med vädret och väglaget även idag. Skönt att köra när det är lugnt på vägarna och soligt ute. Jag räknade ut att jag kört nästan 80 mil denna helg, men då räknar jag in resan tur och retur till Ullared med (där jag körde J's bil). Visst sliter det på ryggen men jag tycker ändå att det gick riktigt bra.
Däremot har jag inte så lätt att få plats i bilen längre nu när magen är så stor. Det går tyvärr inte bara att skjuta bak stolen då jag har väldigt korta ben och måste sitta så långt fram som det går med sätet när jag kör för att nå pedalerna så nu får jag tå-köra lite för att inte klämma magen mot ratten;). Däremot har jag rätt så lång överkropp så jag ser bra när jag kör.

Även denna gång stannade jag en gång (Motala) för att tanka och rasta hunden. Det var dock nära att jag svängde av innan vid Ödeshög för jag var så otroligt kissnödig och grodan sparkade som en tok i magen (på blåsan naturligtvis) men jag knep ihop för kung och fosterland och sprang sedan in på Max när jag kom till Motala, hehe, kan säga att jag mådde väldigt bra efter det toa-besöket;)

Är verkligen jätteglad att jag beslutade mig för att åka denna helg. Har njutit av att träffa mina systrar och O och bara ha det trevligt. O hjälpte mig dessutom med att ta promenader med Ronja så jag slapp det, han fick mycket att göra då han även får gå alla promenader med deras hundar numer när syster J inte kan gå pga hennes foglossning, stort tack O.

Fler bilder på när Pikachu myser i knät, snacka om livsnjutare;)

Får jag inte plats i knät får jag väl ligga nedanför då;)
 J hade köpt nya leksaker till Pikachu och Ajax men efter en liten stund såg de ut såhär (Ajax som varit i farten).  Måste säga att jag är imponerad över hans sätt att dissekera leksakerna, en bit i taget. Först svansen så massa stoppning åkte ut därbak, sedan ena örat och därefter det andra. Ögonen och tungan rykte därefter och sedan stod djurets hår på tur. Det Ajax eg vill åt är den lilla pipen som finns i djuret. När han får ut den lossar han på visslan som låter och sedan går han runt och biter försiktigt på plastbiten, knasboll =p


Hej =)
 Pikachu tycker det är liite läskigt när Ronja är för nära (inte så konstigt, hennes huvud är ju större än hela honom). Så därför är det skönast att befinna sig på lite avstånd, gärna i knät hos någon =)
Ronja, min goa lufs. Nog är hon stor och därför ganska klumpig men ändå lugn och så snäll.


Tänkte lägga in lite bilder på det jag köpt i ullared lite senare om jag orkar=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar