onsdag 7 mars 2012

Magbild v 34 (33+4)

Önskar att jag kunde säga att jag mår toppen idag, men det gör jag tyvärr inte.. Har varit vaken inatt pga sd och morgonen började med att jag fick rusa till badrummet för att spy.. Någon frukost var det inte tal om utan jag fick snällt bädda ner mig igen, där sov/vilade jag till klockan var 14:00 - då jag var tvungen att skjutsa B till jobbet. Har aldrig haft det så kämpigt de 40 min jag satt i bilen. Konstanta sd, illamående och yrsel samt känningar, men hem kom jag tack och lov.

Sedan dess har jag bara tagit det lugnt och vilat - men sd ger inte med sig. Tänkte ta en dusch om en stund, det kanske hjälper lite. Jag har mailat min BM men hon var ledig idag. Jag avvaktar men visst, blir det värre får jag väl ta och ringa förlossningen, men sd som inte gör ont är normalt, det är bara att de kommer så ofta som jag inte riktigt gillar..

Nä, skit i detta nu, magbilder var det! Tog som vanligt men det är en väldigt risig Frida på bilderna idag tur att ljuset är så dåligt att kvaliteten på bilderna blir usel;)

Tagna idag på em. På bilderna har jag inte någon sammandragning, men magen är stenhård ändå. När en sd kommer blir skillnaden att jag ibland ser konturerna av grodans kroppsdelar (då kan ni kanske förstå hur mycket det drar i magen). Oftast ser jag hennes rumpa puta ut, den ligger ovanför min navel och det är väl därför som jag har en liten utbuktnad just där. Har även känt hennes ena fot som putade ut i sidan.
Magen framifrån tycker jag ser ut som vanligt, något lägre kanske (?)
Magen från andra sidan.
















"Bulan" på handen har inte blivit mindre, utan större..Nu domnar armen av många gånger per dag och den blir kall så fort jag inte håller på med något och har den i rörelse. Ser ganska knäppt ut och den är i vägen..









POSITIVT är ändå att grodan rör sig och härjar inne i magen som vanligt. Hade hon blivit mer stilla hade jag verkligen fått panik och åkt in asap, men när hon är som vanligt så är jag ganska lugn ändå. Har inte heller haft någon blödning eller annat som skulle tyda på att förlossningen startat, så detta är nog bara livmodern som tränar inför det stora loppet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar