fredag 23 mars 2012

Inlagd

Nu är jag alltså inlagd på obestämd framtid.. Det var igår när vi var på ett nytt akut-besök på förlossningen efter nya anfall som läkaren bestämde att det var det bästa för mig o grodan. Jag lyckades då iaf förhandla mig till att få åka hem och fixa o sedan komma in idag ist. Sagt o gjort.

Tack o lov har det löst sig med Ronja så min pappa hämtar henne nu ikväll o tar med henne till v-by där han/mamma/syskon hjälps åt att ta hand om henne. Hon är i goda händer även om det såklart känns jobbigt att både lämna bort henne och att lägga vårt ansvar på någon annan, hon är ju vår hund.

Jag är jätteglad att vi beslutade oss för att sälja Nellie o Kiwi tidigare, för det hade skapat stora problem annars. Inte lätt att hitta ngn som kan ta hand om 2 stora hundar och en katt, speciellt då stora delar av min familj är kattallergiker.. Så nu är jag helt 100 på att vi fattade rätt beslut.


När jag kom in idag gjordes först de vanliga kontrollerna o även nytt ctg (har ju gjort några nu) grodan var livlig som alltid och hade hjärtljud på 140-160slag/min. Hade endel sammandragningar varav några gjorde lite ont men inget konstigt med lite förvärkar nu.

Fick sedan vänta på läkaren (ny igen, tror jag snart träffat alla läkare som har koppling till fl..) nåja, hon gjorde ett väldigt utförligt ul så fick se massor av grodan idag. Hon fick in en väldigt tydlig vinkel av grodans ansikte, åh så söt hon är:) händerna som vinkade framför ansiktet och de små fossingarna som slog mot mina revben, alltid i rörelse denna dam, fick även se hur grodan tränar på att andas, bröstkorgen gick upp o ner. Kan man bli annat än kär? =)

Hon gjorde även ul på njurarna igen o mätte njurbäckenet. Kom överens om att jag tar citodon 3ggr/dag o vid anfall får jag morfininjektion. Hon ville först ge mig spasmofen men där sa jag ifrån, hade de funkat hade jag ju inte varit här utan hemma. Men de ger biverkningar som gör att jag hellre genomlider ett anfall..

Nåja, "min" läkare kommer först på måndag, så ska väl prata lite med henne då o utvärdera helgen. Har dock blivit "lovad" av en annan läkare ett samtal nästa söndag om hur resterande tid av graviditeten ska se ut och den tiden tänker jag inte släppa ifrån mig. Det handlar inte om att grodan ska ut så fort som möjligt utan jag vill ha en plan över de sista veckorna så jag vet hur jag ska hantera det, det är hemskt jobbigt som det är just nu att inget veta. INGET kommer dock beslutas alls före dess att jag gått över v 37+0 då grodan ej längre är prematur.

Fick mat nu ikväll, ris o någon kött-sås, ingen höjdare men det är ju mat iaf. Är jätteglad över att jag har ett eget rum, hoppas jag får fortsätta ha det så. Annars vet i tusan om jag står ut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar