torsdag 15 mars 2012

Långdraget och yr fågel

Självklart fick jag ett nytt anfall igår kväll. Det kom runt 21:30 och sedan ville det inte ge med sig. Jag låg som vanligt på golvet i någon timme, sedan släppte det efter lite grann så jag kunde gå på toa och sedan lägga mig i sängen. Eftersom B behövde sova då han skulle jobba idag så kämpade jag vidare själv. Låg en stund i sängen, sedan upp och vankade omkring, lägga sig igen och sedan upp... Höll på hela natten och tillslut somnade jag i stolen i vardagsrummet.

Har aldrig tidigare haft ett anfall som inte slutar efter ett par timmar.. nu var det inte 10 på smärtskalan hela tiden utan det gick mer i vågor, dock slutade det inte förens på morgonen, kring 6:00..

Helt slut är jag nu, hann sova en timme innan det var dax att gå upp och skjutsa B till jobbet. Ögonen gick i kors men till jobbet kom han, tur att man är välbekant med vägen;) Nu borde jag sova men kan inte, väldigt typiskt.


Igår hörde jag en duns från fönstret när jag satt i v-rummet. Det var en liten fågel som kraschat in i fönstret, den satt kvar när jag tittade ut (den var nog lite för yr för att flyga iväg). Fjädrar flög lite här och var men den verkade annars må fint. Efter några minuter flög den bort till en närliggande buske så jag tror den klarade sig utan större men =)

Vet dock inte vad det är för sorts fågel, tog ett par bilder men de blev inte så bra:

Det är väl någon vanlig vårfågel som jag borde kunna namnet på, men fåglar har jag aldrig varit särskilt intresserad av, jag lärde mig dem till proven i skolan men glömde dem sedan..finns så mycket mer intressanta djur i mitt tycke;)













2 kommentarer: