fredag 2 mars 2012

Helgutflykt

Igår fick jag nog, jag satt och pratade med syster S och syster J som ska till Ullared imorn. Från början var det tänkt att vi alla skulle åka men sedan har jag ju inte mått så bra och B kunde inte följa med pga jobb så jag fick snällt avstå.

    NEJ, jag tänker inte alls avstå kom jag på igår, jag är så TRÖTT på att sitta hemma själv var eviga helg och inte göra ett skit. (När B har sina helgpass jobbar han sent och börjar tidigt så han sover på jobbet fre-sön)

Därför har jag bestämt mig för att åka själv, eller, jag tar med Ronja såklart, vart ska jag göra av henne annars? Jag har inte haft något stort anfall på flera veckor så därför tänker jag chansa (får känningar och små anfall varje dag men de går över ganska snart om jag bara vilar).


 Jag kommer åka till syster J i Borås idag och så åker vi tillsammans till Ullared imorn. Det är alltså resan hemifrån till Borås som jag är själv, men det ska nog gå bra. Får stanna flera ggr och vila bara (kiss-paus;) Jag har ju ingen brådska. Dessutom är det så bra väglag nu och solen skiner. Jag menar, jag är ju inte precis nybörjare på att köra bil, vistas mer i bilen än hemma vissa dagar ju.. Det är mest ryggen som tar stryk av allt bilåkande, jaa och om jag skulle få ett anfall då.

Inte för att jag har särskilt mkt pengar att handla för på Ullared, men det ska mest bli kul att få umgås med mina systrar, blir inte så ofta nu för tiden tyvärr, de (eller jag) bor så långt bort.


Nu håller vi tummarna att allt går vägen och att grodan håller sig lugn. Jag fick nämligen mina första sammandragningar igår, har inte haft en enda innan men av någon konstig anledning satte det igång igår. Kanske för att jag rört på mig mer de senaste dagarna? Aja hur som helst, de gör inte ont så det är helt normalt och jag är inte orolig alls, det spänner och drar nere vid blygdbenet samt bak i ryggen samtidigt som magen blir stenhård så kan inte vara något annat än sd. Kanske har skruttan glidit ner ett hack i bäckenet och trycker på? Haha, hoppas kan man ju;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar