torsdag 19 januari 2012

Vimmerby

Nu är vi i Vimmerby. Vi ska besikta bilen vid 15:00 (håller tummar o tår att den går genom, har inte massa pengar att lägga ut på den, det räckte med 6000 vid förra årets besiktning) Sedan ska vi förbi Second hand. Mamma o syskon ska flytta till större lgh om ett par veckor och eftersom mamma inte längre har någon bil så passar vi på att köra grejer till second hand när jag ändå är hemma här med bilen.

Runt 18:00 ska vi vara hos de nya ägarna till Nellie.. det har verkligen inte gått in att idag är sista dagen med vår älskling. Hon däremot känner att något är på g, hon som i vanliga fall är som ett plåster på mig är ännu klängigare nu, pluttan <3

Imorse blev jag väckt av rejäla sparkar, mysigt =) Tänkte snabbt vara där med Iphonen o filma men var tvungen att tända sänglampan och så fort jag gjorde det slutade h*n sparka såklart.. Nu har grodan öppnat ögonen igen i magen och är ljuskänslig så starkt ljus mot magen = ungen vänder ryggen mot ljuset och slutar sparka..jaha, någon gång ska jag lyckas=P

Igår sydde jag på ett litet projekt till grodan, jag är nästan klar men det tog hela kvällen. Skulle göra det hemma men såklart gick symaskinen sönder så fick använda mammas symaskin här istället. Jag och symaskiner är ingen bra kombo, helt otroligt att jag fick Mvg i syslöjd med tanke på att jag verkligen inte kan symaskiner.. haha, fast, jag höll mig mest till broderi och stickning/virkning då vilket jag är bra på så det var väl därför;)
  Efter många sprättningar gick det iaf, tog inte sönder en ända nål denna gång;) Ska visa en bild när jag är klar, men behöver en grej till först, hoppas jag hittar det idag.

Har inte tagit någon magbild än, måste fixa det oxå.

1 kommentar: