måndag 23 januari 2012

Helgen

Vi ar haft en jättebra helg. Syster S och sambon C kom till oss runt 22 på fredagskvällen, så jag och B hann ta det lite lugnt innan (vi kom hem runt 17 från linköping) de kom. Med sig hade de såklart deras boxer Elsa (som nog undrade vart bästisen Nellie var någonstans) Men hon fann att det var helt okej att leka med Ronja med, även om hon inte var lika busig. Utomhus kan Ronja busa till rejält men inne är hon lugn och ligger mest och sover (som det ska vara mao ;) Hon tillät iaf Elsa få sova nära henne (använda henne som kudde).

Fredagskvällen gjorde vi inte så mycket, åt lite och kollade på tv, jag var väldigt trött efter allt som hänt de senaste dagarna så gick och la mig runt 12 (tror jag klockan var). Även syrran la sig då, killarna var däremot uppe till 4 tror jag, haha.

På lördagsmorgonen fick jag sång och frukost på sängen, B kan inte någon svensk födelsedagssång men han nynnar iaf med när de andra sjunger;) Vi tog det lugnt och gjorde oss i ordning, sedan åkte vi in till Norrköping och gick på stan lite. Det blev lite bebiskläder på rean, en mammatröja till mig (från syrran) och B hittade inte mindre än 3 par byxor och en tröja på rean, så han var mycket nöjd. Vi handlade sedan mat till kvällen innan vi åkte hem.

Jag fick bestämma maten och som brukligt är det då smörgåstårta som gäller =)

Jag och S fixade tårtan medan killarna tog hand om hundarna.

Jag kör alltid på samma "smet" och garnityr då det är det jag fick lära mig när jag jobbade på café så receptet sitter i huvudet, sedan så gillar jag denna kombo bäst.

Smeten är gjord på:
tonfisk, creme fraice , majonäs, dill, lök samt salt & peppar.

Garneringen är: sallad, 1 ägg/person hackat i småbitar, räkor, tomat, gurka, citron och dill.

Väldigt enkelt och väldigt gott =) Inga vuxensmaker som löjrom eller dyl :P

Till efterrätt blev det marängswiss (åt det hos mamma oxå men det är en favvo som alla gillar). Jag är ingen tårt-fantast så då är det enkelt att istället göra detta:)

Vi gjorde marängswissen på:
* äkta vaniljgräddglass
* grädde
* maränger
* chokladsås
* hallon som värmts till en sås
* chokladkex

Även detta blev väldigt gott, men mättande =p

Jag har varit försiktig med storleken på portionerna och jo, jag har fått känningar men tagit medicinen direkt efter maten och sedan vilat, så inga anfall nu i helgen, skönt det.

På söndagen åkte vi till Vingåkers factory outlet. Dock var det ingen av oss som hade särskilt mkt pengar så vi tittade mest. Lite mer bebiskläder blev det dock;)

När vi kom hem åt vi och sedan var det dags för S & C att åka hem.

Tack för en supertrevlig helg <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar