tisdag 24 januari 2012

Lillan rör sig..

I flera veckor har grodan legat på precis samma ställe. Med huvudet uppe högt mot min vänstersida och sedan snett tvärs över min mage med fötterna ner mot min högra höft.

Men igår fick hon av någon anledning för sig att flytta på sig. Nu ligger hon istället mot höger sida (fortfarande med huvudet upp, dvs i säte) och fötterna rätt ner. Min mage är helt sned, såg jättekul ut när jag låg i sängen igår kväll och magen var som en skidbacke från höger sida ner mot vänster, haha. Syns tack och lov inte så mycket när jag står upp=p

Nackdelen med hennes nuvarande position är att trycket på högernjuren ökat = ont, och hon är inte direkt försiktig med sina nävar, jisses vad hon slår på de övre revbenen. Dessutom blir det ett sådant ökat tryck på matsäcken och lungorna när hon ligger så högt, jag känner mig konstant mätt och andfådd.

Innan jag varit på 3D-ul trodde jag att det var rumpan som låg uppåt och att det var benen hon sparkades med (då det var mycket hårdare sparkar än nere i magen) men tydligen så är det tvärt om, starka nävar har hon mao ;)

Hoppas att hon snart vänder sig med huvudet nedåt, vet att det kan dröja många veckor innan hon fixerar sig (om hon gör det alls) men förstagångsföderskor ska ju tydligen ha trängre livmoder så barnet brukar fixera sig kring v 32, vi får väl se hur det blir.

Måste dock säga att jag är otroligt tacksam att hon sparkar ofta och hårt, trots att det inte alltid är bekvämt. Det är ju ett friskhetstecken och lugnande för oss att veta att hon lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar