tisdag 24 januari 2012

Pysslandet hos mamma..

Tänkte visa ett par bilder på det som jag sydde när jag var hos mamma:

Det är alltså ett babynest som jag sytt. Ett babynest är gjort för att barnet ska känna sig tryggt även utanför den trånga livmodern. Babynestet kan man ha i spjälsängen, mellan mamma och pappa i sängen eller på soffan/golvet mm. Den trånga känslan lugnar barnet och gör det lättare att få barnet att sova i sin egen säng.

Det smarta med den är att man kan öppna upp den när bebisen växer och behöver mer plats med benen.

Det var faktiskt riktigt kul att göra den, men lite pilligt. Iaf om man som jag inte är riktigt vän med symaskinen. Billigt blev det oxå. Betalade endast 39kr/m på Åhlens (rea på tyger,) och 25kr för en madrass (eg till en bebisvagga). Stoppningen tog jag från 2 ikeakuddar (á 7 kr)

"bomullssnöret" är vanligt bomullsgarn som jag flätat hårt och "fållen" som bomullssnöret går i (på insidan) är ett band som följde med när jag köpte en pläd. 

Totalt betalade jag alltså 39+25+14= 78 kr för ett nytt babynest, tycker det var en riktigt bra deal;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar