onsdag 4 januari 2012

VC

Fick tid hos vc 10:30 idag. Troligtvis är det virus-infektion (precis som jag trodde) och jag har nu fått slemlösande som jag hoppas hjälper. Ang knölen på handen så är det troligtvis vätska från ledkapseln som läckt ut. Om "bubblan" blir större eller om jag får ont av det så sugs antingen vätskan ut eller så opereras den bort. Men nu har jag inte alls ont av den så hoppas det går tbx av sig självt. När jag kom hem slocknade jag i sängen och sov tills nu, skönt.

Känns som det blivit en sjukblogg ist för gravidblogg.. Det hoppas jag ändras f o m nu!

Nu ska jag äta och sedan sitta med B när han pluggar teori.. han har riktigt svårt för sig men det hjälper lite om jag läser frågorna högt för honom (han har grav dyslexi), det är så svårt att inte visa för honom när jag vet när han har fel.. men det vore ju bara att förstöra i det långa loppet för honom, istället går vi genom frågorna efter provet där jag försöker förklara så gott jag kan (inte lätt med alla termer på engelska).. Känns så tråkigt att teorin är så svår för honom när han redan kan köra bil (har amerikanskt körkort), alla körlektioner och halka har han redan gjort det är "bara" teorin som han verkligen sitter fast med, önskar han kunde få mer hjälp på annat sätt..

Sedan tänkte jag hinna med att ta lite magbilder oxå =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar