söndag 15 januari 2012

Söndag

Jupp, söndag idag. Skulle dock kunna vara vilken dag som helst. Dagarna skiljer sig inte så mycket åt när man går hemma och har en sambo som jobbar blandade dagar.

Igår gick det faktiskt ganska bra med att bara äta flytande. Det blev fil, nyponsoppa och juice under dagen och på kvällen gjorde jag en mixad potatis&morotssoppa med edamamebönor, det blev riktigt gott. Kan tillägga att jag inte är någon sopp-älskare i vanliga fall men tror jag har lättare för mixade krämiga soppor faktiskt (då slipper man den blaskiga konsistensen). Det blev lite mjölk och grädde i soppan med och lite buljong för smak. Mixade allt i en mixer och sedan lite baconkross över. = kommer provas igen, fast kanske med broccoli denna gång? Hmm blomkål är också riktigt gott, får fundera lite.

I vilket fall som helst så blev det inget anfall igår, fick små små känningar men lite citodon och vila i soffan räckte för att få bort dom.

Helt klart lyckat mao. Nu går det bra att köra så här några dagar, men min mage kommer väl go bananas om jag inte har någon mat i magen som behöver jobbas med, kan tänka att tänderna inte mår så bra av det heller.


Nu till något annat. Eftersom jag är hemma så mycket och inte har energi till att hitta på massa roliga saker blir det mest att jag är inomhus. Tv:n kollar jag inte mkt på däremot används datorn flitigt och kanske att jag hängt lite väl mycket på tradera på sista tiden, haha.
Måste ändå säga att jag gjorde ett fynd igår, jag budade på ett gravidbälte (inte fogbälte, det har jag redan) utan ett bälte för magen i bilen. Jag kör ju väldigt mycket så tänkte det vore bra att skydda den växande magen (eller ja, den inneboende grodan =)
Vann det för 2 kronor + frakt så skulle det inte användas är det ingen stor förlust;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar