torsdag 26 januari 2012

Promenad o ekonomi

Idag har jag och B varit på en längre promenad med Ronja. Hon blev så glad, skruttan. Och jag blev glad att jag orkade:) visst kände jag mig som en Pingvin som vaggade fram men det var så skönt att komma ut. Sista biten började det kännas av i ryggen, men det var uthärdligt;)

Det har snöat hela dagen och är 1-2 minus ute så perfekt promenadväder:)


Det som är mindre roligt är att B knappt fått jobba alls denna månad:( då januari är lågsäsong stänger de igen herrgården delvis och då finns inget jobb.. Har inte blivit/ blir inte mer än 7-8 dgr denna månad.. Vet faktiskt inte riktigt vad vi ska leva av nästa månad då jag har 0 i inkomst nu.. Håller på o bråkar med fk om att få sjukpenning då jag har fått sjukintyg om 100% sjukskrivning av min läkare. Men det är ju så sjukt mkt papper som ska fyllas i, skitsvårt när man bara har en timanställning sedan innan, det är svårt att räkna på.. Har ju dessutom massa papper att fylla i för att få min SGI, planen om att jobba upp den sket sig ju i och med att jag blev sjuk, så nu blir det lägsta där tyvärr. Inte mycket att göra åt, men tråkigt är det.

Har skrivit så gott jag kan på alla papper och lagt dem på lådan nu så vi får se vad som händer. Gå tillbaka och jobba kan jag inte iaf, hade så mycket hellre gjort det än att gå hemma o skrota, jag tänker för mkt när jag är sysslolös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar