lördag 28 januari 2012

Handknöl..

Kan väl skriva om min lilla knöl, i brist på annat, haha väldigt tråkigt nu känner jag =P

Knölen på handen som jag fick runt vecka 24-25 har inte blivit mindre, snarare lite större och "högre"..
Det gör fortfarande inte ont men handen domnar väldigt ofta bort, dessutom har jag märkt att gripförmågan försämrats avsevärt. Jag tappar ofta saker som jag greppat med just vänster hand (antal tallrikar och glas har åkt i backen..)

När jag nämnde detta för min BM sa hon att det var en inflammation, och domningarna behövde inte alls bero på knölen utan kunde komma pga graviditeten (karpatunnelsyndrom) men det gör ju inte ont, har fått för mig att karpatunnel gör det? Dessutom är det väl nerver som klämts på undersidan av handleden, eller?

Läkaren jag var hos (var där i annat ärende och visade bara upp handen) sa ju däremot att det var vätska från ledkapseln som bildat en knöl. Knölen måste därför opereras bort eller så måste vätskan sugas ut om knölen växer eller orsakar andra problem..

Aja, det är inget stort bekymmer, än så länge har jag ju ingen guldklimp att bära i famnen (hon ligger så bra i magen ca 10-14v till;) Men blir det problem sedan får jag väl söka för det då.

Lägger upp ett par bilder i brist på annat, syns kanske inte jättebra på bilderna, men man ser lite iaf.. Knölen känns precis som en stor vattenblåsa under huden..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar