måndag 30 januari 2012

Gårdagen, dagen och morgondagen

Igår var jag på bio med några tjejer från skolan, tänk att de går sin sista termin på sjuksköterskeprogrammet nu.. Där hade jag oxå varit om jag inte gjort uppehåll, känns väldigt avlägset just nu, är i en helt annan del av mitt liv och visst längtar jag tillbaka till gemenskapen på universitetet, men verkligen inte till pluggandet.
   Jag vill jobba, inte läsa.. Aja, just nu ska jag inte göra något utav det utan vänta ut lilla grodan, sedan lär jag ha fullt upp ändå =P

Iaf, vi var och såg klassiska lejonkungen, fast i 3D. Trodde det bara skulle vara vi och småbarn, men faktiskt var det blandat med både vuxna sällskap och föräldrar med barn. Filmen var helt ok, man har ju sett den x-antal ggr förut. Tyckte dock 3D-sekvenserna var sådär, det fanns några riktigt bra men stor tid hade man kunnat klarat sig utan 3D-glasögonen (Min åsikt!) 

Det jag tyckte var häftigast pågick i magen under filmen. Det är ju ganska mycket sång i Lejonkungen och det var just vid sångerna som hon började sparka och leva runt, sedan var hon lugn tills nästa sång. Visst kan det vara en ren tillfällighet men när det hände flera ggr på rad så kändes det som att det var just sångerna hon reagerade på. Hennes hörsel är ju faktiskt så pass utvecklad nu att hon hör omgivningen utanför så helt otroligt är det väl inte. Jag får väl ta och prova mer här hemma med barnsånger och se om hon reagerar =)

Efter filmen gick några av oss och tog en fika. Det är inte ofta jag är och fikar på stan så jag passade på att ta en chokladbrownie och en stor chailatte, mums. Vi satt och pratade tills cafét stängde. Plockade upp B som var i stan och sedan körde jag först hem tjejerna innan vi själva åkte hemåt.

En lyckad dag, jag är jätteglad att jag fick möjligheten att komma från hemmet.. och att jag mådde så bra, inga känningar/anfall på hela dagen. Superskönt!

Idag är B i stan och pluggar, jag har varit ute med Ronja på fm i skogen faktiskt. Vågade dock inte ha henne lös då hon tyvärr inte lyssnar särskilt mycket på mig längre.. inte så konstigt iofsg då jag knappt gått med henne eller tränat henne på 4-6 månader, måste ändra på det om jag ska lyckas gå bra med henne OCH med barnvagn framöver... Vågade inte gå med vanligt koppel då jag inte har en chans om hon drar till nu när jag är stor o klumpig (nu är det ju halt med) så gick med flexi - eller hon gick mer med mig om jag ska vara ärlig, hehe. Det var kallt men ändå skönt med solen som lyste. Märktes dock att jag inte har rört mig så mycket på några månader, noll kondis. Det blev en promenix på några km iaf och det tog ca 30-40 min. Mycket backar var det så när vi kom tbx fick jag sitta en stund och vila, märks att man är gravid.. Magen kändes tung och ryggen gjorde lite ont, men det gick över sedan. Ronja var nöjd och det var ju målet =)

Lite senare ska jag in till stan och hämta B, vi ska oxå handla lite, har bestämt nu att det är dags att köpa lite förbrukningsvaror som kommer behövas första tiden med lillan. Känns absurt att gå o kika på blöjor och amningskupor men tiden går så grymt fort och det är skönt att ha lite hemma. (fick en liten tankeställare igår..) Tänkte även köpa parfymfritt tvättmedel och sätta igång projektet med att börja tvätta alla bebiskläder och lakan. 

Imorn ska jag först till MVC för glukosbelastning (kolla om risk för graviditetsdiabetes finns), det tar 2 timmar.. men ska dock in vid 9:00 till BM för kontroll så förhoppningsvis blir det inte för långtråkigt. Måste dock tänka på att varken äta eller dricka innan så inte testet blir missvisande.
   Sedan ska jag hem en stund och vila samt packa bilen för på em åker jag och Ronja mot Vimmerby. Jag ska först till pappa en sväng och sedan till mamma. Mamma och syskon flyttar på onsdag (ska bara byta till större lgh en liten bit bort) så ska hjälpa dem, eller, jag ska väl mer låna ut bilen och köra grejer, bära får jag ju inte. Har lovat att hjälpa lillsyrran med hennes akvarier iaf. Det är ju ett pyssel att tömma dem, flytta fiskar och fylla på igen på nya stället. 

Känns skönt att ha fyllt de närmsta dagarna med något att göra så tiden går. Tänk, på lördag går jag in i v 30, galet!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar