onsdag 29 februari 2012

Liten tripp till stan

Eftersom B var ledig idag så passade vi på att åka in till stan. Huvudsyftet var att hitta en fåtölj till mig (inte skönt att sitta i soffan längre för jag får inget bra stöd för ryggen där) och då vi har en tajt budget var det inte läge att köpa en ny så vi åkte till Second hand.

Second hand i Nkpg är väldigt stort och poppis. Vi kom dit 20min innan de öppnade och redan då var det lång kö ända ut till vägen, och innan de öppnade hade kön blivit dubbelt så lång, intresset är verkligen stort vilket är jättebra=)

Jag gillar detta Sh då de har bra ordning och struktur, stor lokal och fina saker (sedan naturligtvis huvudsyftet med det hela att samla pengar till behövande).

Vi hittade iaf en fåtölj direkt som vi la beslag på. Det är en snurrfåtölj med hög rygg och som går att ändra i ryggläget = perfekt. Det enda som var lite minus var att den inte hade någon tillhörande fotpall, men men, man kan inte få allt;) Riktigt skön att sitta i är den vilket är det viktigaste. Den är inte supersnygg nej, men tyget är helt och i en färg, inte blommigt eller ngt annat skrikigt som jag är allergisk mot. Kort och gott, den är vad jag letade efter och för en rimlig peng. Jag är nöjd;)

Med hem följde även en matta till köket och en blomkruka. Vi orkade inte gå omkring där inne så länge, det var alldeles för mycket folk.

Vi åkte även förbi Hageby centrum en sväng och kikade lite, men vi köpte bara lite mat och tankade bilen (tråkiga måsten mao).


Nu har vi precis hållit på med att plantera lite frön. Jag hade tidigare skaffat ett litet drivhus i plast så vi planterade lite tomat- och solrosfrön. Får se om det tar sig här, vi har det ju så mörkt.. ingen sol från något håll, alla träd bakom huset är så höga att de täcker halva tomten, skittråkigt =( Förhoppningsvis blir det bättre när solen står lite högre framöver.

B planterade lite kryddor i några krukor och när det blir lite varmare ute ska vi plantera luktärt (på spaljén) och en sommarmix av blommor ute i landet.
    Jaja, fröerna är köpta iaf, får se om vi orkar eller skiter i det, beror på hur varmt det blir och när grodan behagar att komma ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar