söndag 5 februari 2012

Helgen

Gårdagen blev verkligen slö, men det var skönt det. Orkade knappt sitta uppe till 20 då melodifestivalen började, inte för att jag var så intresserad av att se det men var ju ändå tvungen att vara uppe till iaf 21.30 så Ronja fått gå ut en sista gång innan sovdax.

Lilla snuttan, hon sitter fortfarande bara på trappen när man släpper ut henne, hon har blivit en helt annan hund och det märks så väl att hon saknar Nellie...(om hon är grymt kissnödig så sitter hon en stund, sedan rusar ner o kissar och sedan tillbaka på trappen).
 Hon har aldrig varit stor i maten men nu är det extremt.. jag köpte faktiskt en påse frolic (den där grymt feta hundMATen, som de flesta använder som hundgodis) att toppa hennes mat med och hon åt upp de bitarna iaf..
Allt hon vill är att man ska komma ut och leka med henne (hon är som en valp trots att hon snart fyller 6 år) men igår orkade kroppen inte det. Jag hade så ont i nedre delen av ryggen, vet inte om jag bara legat konstigt eller om det berodde på graviditeten, spelar mindre roll.. Jag ska försöka vara en bättre matte idag och fokusera mer på henne. Hon har kattungarna att leka med iaf..

Blicken säger allt, fina Ronja<3
En viss coco trivs bra i knät.
Japp, så här ser det ut när jag lägger upp mig på soffan;)
Att få mysa på en filt hos matte nära en tänd kamin är guld tycker kattungarna =)
Lite fjäsk från ronjas sida;)
Alla djur i huset samlade nära mig, inte såg jag så mycket av tv:n men det var inte så intressant ändå;)

Ronja har stenkoll på varje steg kattungarna tar;) Kiwi är nu totalt ointresserad av ungarna och låter dem inte dia alls = BRA, det är dags nu, på fredag är de 12 veckor och därmed leveransklara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar