söndag 26 februari 2012

Helgen

Denna helg har vi haft besök av min minsta lillasyster N. Dessutom var det första helgen på 5 veckor som B var ledig en helg så det var jätteskönt=) Vi hämtade N i nkpg i fredags, då passade vi på att handla lite innan vi åkte hem till oss. 

Ronja blev överlycklig av att träffa N och de har busat hela helgen. B och N passade på att leka med Ronja ordentligt, något hon uppskattade väldigt mycket. På kvällen gjorde vi tacos och kollade på tv.

På lördagen var vi ju först och lämnade Kiwi hos grannen och fixade med det. Sedan tog B och N Ronja på en långpromenad till sjön, där de spenderade flera timmar. Ronja var så slut när hon kom hem att hon la sig direkt vid ytterdörren, hehe, de hade tydligen kört riktigt hårt med henne=p















Efteråt vilade alla en stund, dock blev N sugen på att ta ut Ronja själv och motvilligt följde Ronja med henne. De var ute gott och väl en timme och jag började med maten. När de tillslut kom in var Ronja om möjligt ännu mer slut, lilla jycken, inte lätt att gå från att få väldigt lite stimulans till att få total uppmärksamhet och lek under en helg.

Efter maten tyckte nog N att Ronja kanske skulle behöva ut och kissa. Hon försökte locka på Ronja men nu fick det vara nog, Ronja lyfte inte ens på huvudet när N försökte locka på henne. Haha, har nog inte sett Ronja så trött förut=p













 N och Ronja =) De har delvis vuxit upp tillsammans, N var bara 6år när jag köpte Ronja så de är väldigt bra kompisar. Något annat de delar är sin vikt, hehe, inte dåligt att ha en hund som väger lika mycket som en själv;) Däremot är Ronja väldigt stark så vi låter inte N få gå ut med Ronja själv annat än på vår trädgård, för om Ronja skulle få för sig att dra iväg (pga annan hund eller whatever) så har N inte en chans att hålla emot.
Mys, Ronja tröttis brydde sig inte för 5 öre att N satt en klisterlapp på hennes huvud, knasfia. 

Hon gillar sin korg nu när B köpt ett täcke att ha i korgen. Det gick inte förut när vi hade Nellie för då tuggade hon sönder alla filtar/mattor hon kom åt.
Dock blir det ibland lite för varmt att ligga i korgen (när brasan är tänd) så då fläker hon ut sig över hela golvet istället;)




Idag fixade N frukost på sängen åt mig och B, inte helt fel;) Sedan var B och N ute med Ronja igen och idag var det en vovve som hade lite träningsvärk;) Dock blir hon så otroligt glad av att bli sedd och lekt med, hon älskar ju det där. Jag hoppas verkligen att det kommer funka att gå med henne och samtidigt ha en barnvagn framöver i sommar så både hon och jag får bra med motion =) Dock är det bara jag som behöver gå ner i vikt, Ronja behöver snarare gärna gå upp några kilo, men det är inte lätt när hon har en känslig mage och samtidigt är en väldigt kräsen dam.

Runt 13:00 åkte vi in till ingelsta. Jag hittade faktiskt ett par supersköna mjukisbyxor från puma som jag tänkt ha främst efter förlossningen och första tiden efter när man behöver oömma kläder;) På cubus hade de erbj att man fick köpa 5 toppar från rean för 100kr, så jag och N hittade några var, inte helt fel. 

Sedan var det dags för N att åka med bussen hem igen. Tack för en trevlig helg, alltid kul att ha sina syskon på besök =)


Fick föresten ett sms av vår granne förut idag där han berättade att det gått bra med Kiwi och de andra katterna. De har accepterat varandra och Kiwi var tydligen superkelig. Känns jättebra att höra att allt flyter på, om hon inte trivts i sitt nya hem skulle hon ju inte kommit fram och velat kela utan snarare suttit och tryckt i något hörn och vägrat äta/gå på toa. Tror det kommer funka bra det är, och jag blir mer och mer övertygad om att vi gjort rätt, även om jag såklart saknar vår mysiga katt här hemma<3





1 kommentar: