söndag 5 februari 2012

Städdag

Idag har jag tagit itu med städandet, det såg verkligen inte vackert ut här hemma.. finns fortfarande en del kvar men kroppen sa stopp efter en stund så då blev det avbrott för mat.

Jag har hunnit med att tvätta, diska, städa toaletten (var helt hemskt där inne, massa hundhår och saker överallt, nu är saker på sin rätta plats och golvet är skurat) dammsuga v-rum och kök, eldat i spisen och mitt i allt hann jag även med en promenad i skogen med Ronja. Så jag kan vara effektiv jag med, men nu som sagt sa kroppen ifrån och då satte jag mig ner.

Till mat blev det torskfilé i ugn med grädde, ost, lök och tomat och till det kokt potatis.Verkligen supergott, tyvärr så vågar jag ju inte äta så mycket då jag får ont, men kanske kan jag äta lite mer om en stund igen.. jobbigt att sluta trots att man fortfarande är hungrig, men så är det, bara att gilla läget.

Jag försöker att dricka mycket vatten nu för att motverka vattenansamlingarna i kroppen, men det är jobbigt, springer på toan konstant.. och vi som har en kall toa med porslinsring.. Brrr..

Jag hoppas verkligen jag slipper  uvi. Lite svårt det där, jag har aldrig haft en urinvägsinfektion och det är ju tydligen så att man inte alltid måste ha symptom som att det svider, kissa ofta mm heller så svårt att veta.. Därför känns det väldigt viktigt att de kollar upp morgon-urinprovet jag tog nu ordentligt (slarvades förra ggn, därför jag får ta om det..) Hade ju 1+ i protein, något annat togs inte på MVC i tisdags, men på perinatalen hade jag 3+ i leukocyter (2-3 veckor sedan).. vet inte riktigt vad det tyder på dock.

Nåväl, grodan hade roligt i morse, undrar vad hon höll på med, hela magen darrade och hade sig, hehe, filmade det faktiskt men smarta jag råkade naturligtvis radera det innan jag hann föra över det till datorn... så typiskt!

Får se när B vill bli hämtad idag, han trodde inte det skulle bli så sent iaf, skönt det, så slipper jag kämpa för att hålla ögonen uppe i väntan på att få hämta honom. Imorn börjar han inte förens på em så då får jag nog lite sovmorgon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar