lördag 11 februari 2012

Dagens nöje..

.. bestod av en liten tripp in till stan. Jag behöver verkligen få göra något så dagen går, för att gå hemma med en kattunge som skriker efter sin syster och en kattmamma som åter igen löper är inget kul..

Jag är i stort behov av en ny batterikabel till min stora laptop. Har inte kunnat använda den sedan i somras då Nellie bet sönder kabeln =( (använder alltså endast min mini-pc och visst nu har jag vant mig men allt blir så pluttigt litet).
   Idag var jag och kikade på en universalkabel på MM, den kostade dock 479;-, inget jag har råd med denna månad men nu vet jag att de har en passande och priset på den, alltid något. Skulle dock vara surt att köpa en och så funkar det ändå inte.. för vet nämligen att ingången till laptopen där sladden kopplas in har blivit lite "skadad" då B "råkat" använda fel kabel ett par ggr.. menmen, måste ju försöka, så meningslöst att ha en bra dator liggandes.

Jag var även inne på Jysk och köpte 2 plastbackar med hjul som gick in under sängen. Såg nu att jag skulle få plats med ytterligare 2 backar om jag vill men för tillfället räcker det med 2. Dock är de inte så stor volym i dem då höjden endast fick vara 19cm för att komma under sängen. Förvaringen är tänkt till grodan, hon har en byrå också. I den ena lådan ligger lite större bebiskläder som hon inte kommer kunna ha på en gång och i den andra lådan ligger andra små bebisprylar (sele, böcker, nappar, flaskor, bröstpump mm) Ett krav var att lådorna skulle ha lock - annars vet jag allt för väl vem som kommer smita in i sovrummet vid ett obevakat ögonblick och lägga sig där. Katter älskar att ligga bland kläder..

Idag vågade jag mig på att äta lagad mat. Det blev lite pasta och kycklinggryta. Jag tog inga risker och det blev därför en mini-portion som jag delade i små bitar och jag undvek starka kryddor (bara kyckling, bacon, grädde, salt och peppar i grytan). Jag tog även mina tabletter innan maten så de skulle hinna verka. Har endast lite små känningar nu men det känns inte som något anfall är påväg - hoppas det håller i sig =) Så gott att få äta lite lagad mat för omväxlings skull..
Dricker massor citronvatten så njurarna får jobba och förhoppningsvis motverka svullnaden lite, sedan så är det väldigt gott med;)

Bjuder på ett par bilder med. Inte så bra kvalité dock, det är så mörkt här, speciellt vid spegeln i sovrummet så det är svårt att ta bilder.

 Jag i mina nya bågar. Detta är de mer markerade bågarna i plast. Första gången idag som jag vågade köra med glasögon, allt blir så annorlunda, man är ju van att se bra i hela synfältet med linser men nu begränsas man till en "ruta". Samtidigt var det skönt att slippa få ont i ögonen som jag annars lätt får när jag kör bil (dels pga ansträngning och dels pga den torra luften). Aja, jag vänjer mig. Kommer växla mellan linser och glasögon framöver.





Magen idag. Grodan gillade dock inte midjeskärpet, hon knuffade rejält där när det satt på (kanske tryckte det på henne?) Men jag var envis, hehe, i bilen fick jag dock dra det åt sidan för metallspännet i mitten borrade sig in i magen när jag satt ner = inte skönt.

8 kommentarer:

  1. Fin du är !! jag kände knappt igen dig i glasögon =) ovant att se. kraam Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Känner knappt igen mig själv heller kan jag erkänna ;)

      Radera
  2. Snygg du var i bågarna. :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack=) Mamma sa att du oxå köpt/skulle fixa bågar, nyfiken :)

      Radera
    2. Ja, jag tänkte hämta ut dem idag. Inte exakt vad jag tänkt mig då det blir ganska mycket begränsat urval med mitt synfel men hoppas det blir bra!

      Radera
    3. Har du något mer utöver din närsynthet? Vet att du har väldigt höga siffror där men annars? De ville ju att jag skulle köpa specialglas för att få tunnare glas (dubbelslipade) är det de du menar? Sket dock i de, de får va lite tjockare cola bottnar helt enkelt;)Sedan har ju jag iofsg brytningsfel på båda ögonen med men det påverkade inte sa dem.

      Radera
  3. Du passar mycket bra i dem :-) så vacker du är med din fina mage. :-)

    SvaraRadera