söndag 19 februari 2012

Söndag

Idag på fm har jag varit i Katrineholm och hämtat en babysitter som jag hittade på blocket. Tycker de är rätt dyra att köpa nya i babyaffärerna 500-1500 typ beroende på vilken sort man vill ha.. (finns såklart säkert någon som är något billigare samt fler som är myycket dyrare men dem vi tittat på har legat inom den summan).

Tycker det är mycket pengar eftersom det inte är någon riktigt nödvändig pryl, och det är inte säkert att den uppskattas alls av bebisen.. 
En sak är dock säker, om barnet gillar dem är det väldigt smidigt att kunna ha den för att lägga ifrån sig sin lilla om man behöver göra något annat en stund utan att hon behöver ligga platt på golvet och inte ser vad som pågår. 

Här är den jag köpte:
Den är verkligen i toppskick och inte använd många ggr då bebisen den köptes till var en "kläng-fia" (som mamman sa) och inte ville ligga där. De hade en äldre son som hade en likadan när han var liten och fullkomligt älskade sin så de blev lite förvånade att dottern inte ville vara i sin, hehe, som sagt alla bebisar är olika. 

Är jättenöjd då den endast är några månader gammal och jag betalade knappt 1/4-del av vad den kostar ny, skulle vår groda inte uppskatta den så kan jag sälja/ge bort den utan att känna att jag gjort någon större förlust. 







Lilla kiwi har "krympt". Hon som gick upp så bra under dräktigheten har nu gått tillbaka till under 2 kilo igen. Tänk om man själv hade den turen att vara tillbaka på ursprungsvikten bara ett par månader efter bebisen är ute;)


Min fina utsikt när jag sitter (läs ligger) i soffan och kollar på TV.
Bulan från sidan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar