tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

Idag väntade en lyxfrukost på mig när jag vaknade. B hade fixat och donat så det fanns mycket gott att välja på =) Oväntat men väldigt uppskattat. Han hade även tänt i vedspisen och med all snö som fallit under natten var det en riktig mys-känsla att få komma upp till ett varmt kök med uppdukat bord. Jag fick även presenter av honom. En fin "jag älskar dig" - mugg, en Anthon Berg chokladask och ett par supersöta babytofflor till vår groda. Tack älskling, det behövde jag <3
Själv är jag inte så romantisk av mig men jag hade iaf köpt present till honom.



Det här med romantik har aldrig varit något för mig, jag blir snarare bara generad och tycker det är lite larvigt när någon försöker vara romantisk.. B är å andra sidan precis tvärt om, mig fick han på fall utan att vi ens träffats och han kan charma de flesta när han sätter den sidan till.

 Jag kan säga att han ofta kommit undan med grejer.
    Det "värsta" jag varit med om var när vi befann oss i USA och skulle framkalla foton (hade tagit massor som nu skulle framkallas med flera kopior så det var en rejäl bunt). Vi var inne i en butik och framkallade med en sådan där automat. I kassan stod en kille, kanske 25 år eller nått, och B börjar typ flörta/charma honom för att få ett bättre pris. Jag stod och skämdes i ett hörn och tänkte - vad håller han på med, för det första är det en kille i kassan och för det andra är jag ju med, hur tänker B här?  Men vad händer?? Joo visst lyckas han charma killen.. vi fick halva priset på framkallningen - jag blev så paff, hur i hela friden lyckas han?? Alltså, det var inte ett flörtande som anspelade på sex eller sådant utan bara allmänt trevlighetssnack som tydligen gick hem väldigt bra.. Snacka om att den sociala förmågan..

En annan gång när vi var på amerikansk fotboll kände han sig lite hungrig, vi skulle åka hiss upp till våra platser och när vi stod i hissen var det en kille som köpt något snacks, då lyckas B på den korta resan upp (kanske var det 8 våningar eller nått) bli "kompis" med killen och få massa snacks av honom, de hade tydligen något gemensamt intresse.. åter igen hallå??

För övrigt brukar han inte ha några problem att flörta sig till att slippa betala p-avgift eller tull-avgift hos tjejerna som sitter i de där båsen när man ska in/ut med bilen (även detta i usa)

När B skulle till mig för andra gången (då han fortfarande bodde i usa) så fungerade inte hans telefon när han kom till sverige, men, åter igen så lyckades han få tag i en kille som inte bara lånade ut sin mobiltelefon utan även hjälpte honom med alla väskor och bar dem mellan bussarna tills vi hämtade upp honom. B är för övrigt vän med honom än idag..

Vet inte riktigt vart jag vill komma med alla dessa historier (skulle kunna fortsätta hur länge som helst, finns massor att berätta). En sak är dock viktig att påpeka, jag är inte ett dugg rädd att han skulle bedra mig på något sätt, han kan flörta och charma men inte på ett osmakligt sätt och inte på ett sätt som känns ner värderande för mig. Jag får alltid höra av alla hur B pratar om mig, och hur stolt och glad han är över oss. Han ser vårt förhållande och flytten till Sverige som att han har fått en andra chans i livet, något han vill vara rädd om.
   Saker och ting kan alltid förändras, det är jag mycket väl medveten om, och jag är inte den som tror på för evigt i alla lägen, men just nu känns det väldigt bra och jag kan inte se mig med någon annan man än B.

Jag älskar dig Brandon

2 kommentarer:

  1. Pratar Brandon engelska bara eller kan han svenska? Jag tänkte på hur ska ni lära ert barn? Ska ni lära henne två språk samtidigt? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brandon pratar Engelska. Han kan lite Svenska och förstår en del men kan inte själv göra sig förstådd på svenska än. Vi kommer lära henne 2 språk, jag kommer prata svenska med henne och B kommer prata engelska. Hon kommer även få lära sig lite thailändska så hon kan prata med sin farmor och farfar =)

      Radera