onsdag 15 februari 2012

Magen v 31

Här är magen idag, v 31 (30+4)


 Nu har hon definitivt vänt sig. Dock vet jag inte om det är uppåt eller nedåt men hon ligger inte i tvärläge längre. Det var jag som tröttnade efter att jag läst massor om forcerad vändning (något jag inte vill vara med om) som jag beslutade mig för att försöka själv. Måste sett extremt roligt ut men jag ställde mig på huvudet i sängen, det tog några gånger innan jag fick balans nog men sedan så kunde jag stå så en liten stund (det är just att stå på huvudet eller att krypa på golvet de brukar säga att man kan prova själv om man vill få barnet att vända sig). O visst vände det sig i magen. Jätteskum känsla, hehe. Så nu sparkar det inte på sidorna längre utan det är mer knuffar nere vid blygdbenet och uppe vid revbenen samt mitt på magen. Gissar att hon har sin rygg inåt eftersom jag känner av hennes händer/fötter framme på magen. Om hon inte går och fixerar sig så kan hon såklart vända sig igen, men jag hoppas hon låter bli (om hon ligger med huvudet ner dvs). Ska bli spännande att se om BM kan säga om hon ligger rätt när jag ska dit på måndag.



 När jag kollar på bilder från förra veckan så tycker jag att magen "hänger" lite mer nedåt.. Kanske bara är en tillfällighet men om hon har fixerat sig så är det ju en förklaring.. Jaja, nu ska jag inte hoppas för mycket känner jag=P


Idag var jag på föräldrautbildning igen. Vi hade en annan BM idag då vår var sjuk. Vilken krutdam det var vi fick. Hon hade jobbat i 40 år och stor del av den tiden jobbat utomlands bl.a i Kongo och förlöst kvinnor där, då var det minsann ingen fråga om smärtlindring och fina maskiner, där tog man vad som fanns. Hon hade glimten i ögat och vi hade riktigt roligt.
Vi gick genom olika smärtlindringsmetoder och framför allt hur vi skulle kontrollera andningen. Fick mycket tips och svar på frågor med så det kändes mycket bättre än förra gången.

På onsdag ska jag på amningskurs, det ska också bli riktigt intressant =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar