lördag 4 februari 2012

Trött, tröttare, frida..

Får man vara såhär trött? Vi gick och lade oss skapligt igår, jag hade suttit och väntat på att B skulle höra av sig när jag kunde komma och hämta honom i Åby (bussarna går inte hit på kvällarna..) Runt 21:30 åkte jag och det var en stel B jag hämtade upp. Jag var glad att bilen gick igång direkt utan att tjura i denna kyla, var -18 grader igår kväll när jag hämtade honom, inget skönt alls, tar ju en stund innan det blir varmt i bilen med.
      Jag hade eldat hela dagen så det var inte kallt inne, som tur var.

Idag vaknade jag runt 7:00, åt lite frukost och skjutsade B till jobbet, han jobbar helgen så jag är ensam (som vanligt..) Är dock glad att han får jobba, för det behövs verkligen med tanke på förra månaden.. men visst börjar det kännas lite jobbigt nu att vara ensam så mycket..
  Jag passade på att handla lite mat på maxi efter jag lämnat av honom så jag förhoppningsvis inte behöver köra något mer i helgen förutom när jag ska hämta upp honom imorn kväll.

Kom hem, gav katterna blötmat (den tog slut igår och det var inte uppskattat), de kastade sig över maten som om de inte fått mat på flera dagar... knasbollar, de växer så det knakar, en vecka kvar nu innan de får nya hem.

Elden är igång i köket och jag sitter framför datorn.. Ronja vill ut och leka men NEJ, inte nu, har ingen ork och absolut ingen lust när det är så här kallt. Jag kan ju inte springa och hålla mig varm som hon kan så det blir mest att jag står där medan hon springer och hämtar leksaken som jag kastar..Vi får se om jag orkar med en promenad senare istället, fast helst vill jag inte lämna huset nu så elden slocknar..

Grodan sparkar och har sig, hon hade ett riktigt gympass i morse och det riktigt slog ut på båda sidor av magen samtidigt=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar