onsdag 8 augusti 2012

Snabbvisit

Igår var lillebror här, han skulle hjälpa mig kika lite på bilen då den inte funkar något vidare alls:( kom fram till att om jag har tur är det bara fel på bränslefiltret men annars är det troligtvis bensinpumpen som gett med sig.. Jaha, det var väl väntat att den skulle gå sönder och vi har tänkt köpa ny bil men eftersom vi flyttat så har pengarna gått till annat. Hur som, han kunde inte fixa det igår kväll (vi köpte ett bränslefilter) för det var så svårt att komma åt det..

Som tur var fick jag låna syrrans bil tillfälligt(som lillebror haft innan) så jag behövde bara köra hem honom till Vimmerby först. Sagt och gjort. Vi packade in oss i bilen och åkte. Blev rätt sent (åkte förbi pappa/morfar en sväng innan vi åkte hem med) så klockan var ca 23:30 när vi kom hem. Mimmi sov så skönt i bilen som tur var:)

Idag blev det att åka en sväng till affären och handla lite mat. Jag är inte van att använda centrallås på bilen (vår har ju inte det) så lyckades låsa in Mimmi i bilen flera ggr utan att tänka mig för, hehe;)

Imorn ska vi hälsa på Cillan och på fredag blir det en tripp för att hälsa på min äldsta kusin och hans familj :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar