måndag 20 augusti 2012

BVC

I fredags var det dags för fyra månaders-koll. Denna gång på nytt BVC här i Linköping.

Hon väger nu 7030g
Hon är 63cm lång
Hennes huvudomfång är 42,2cm


Viktuppgången är inte lika stor längre men hon får fortfarande det hon behöver så jag behöver inte lägga till annan mat eller ersättning. Sköterskan tyckte precis som jag att jag gott kunde vänta ett tag till med mat om vi ville det, kändes skönt att ha fått en vettig bvc-sköterska som inte tycker att vi måste skynda med mat =)

Är lugnande att veta att min mjölk räcker, visst har jag alltid haft mycket men det har ändå märkts stor skillnad sedan jag slutade donera mjölk. Nu när jag pumpar kommer det inte mycket alls. Kroppen har anpassat sig efter Mimmis behov nu. Brösten är i princip aldrig spända längre och det är så skönt. Däremot är det lite synd att jag inte kan frysa ner så mycket mjölk längre. Den som jag pumpade ut och frös ner i början börjar nu bli gammal så kan snart inte använda den längre. Kanske kan jag pumpa ur och spara ett mål då och då när hon börjar äta annan mat så det finns lite i frysen iaf. Det är så bra att ha lite bröstmjölk att ge ifall de blir sjuka när de slutat amma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar