torsdag 9 augusti 2012

På besök i Vadstena

Morgonen började tidigt, Mirjam vaknade 5:00, pigg och glad. Lyckades hålla henne nöjd med att ligga mellan oss i sängen en timme, hon bubblade och sög på fingrarna, sedan gick B upp med henne så fick jag sova en stund till.

Efter frukosten så tog vi en dusch, jag och Mimmi. Hon gillar verkligen att duscha så om B är hemma och kan hjälpa till får hon duscha med mig så tar han henne när hon är klar så duschar jag färdigt efteråt;) det är så smidigt när man inte har tid att tappa upp vatten i badkaret men vill tvätta henne bättre än med bara en tvättlapp.

Sedan packade vi bilen för att åka och hälsa på Cillan i Vadstena. De har precis flyttat till hus så det var kul att se:) Hon bjöd på god mat (lagade lchf för min skull, tack vännen det var jättegott:)

Mycket prat blev det och tiden gick fort som den brukar. Mimmi var jättelugn och sov middag i Lucas spjälsäng:) Hon har verkligen varit jättemysig den senaste tiden. Go och glad för det mesta.
Det enda som är lite irriterande är att nu när hon verkligen blivit duktig på att vända sig så ska hon göra det heela tiden. Lägger jag henne på rygg dröjer det inte många sekunder innan hon ligger på mage, först jättenöjd men sedan förbannad, för hon vägrar oftast att vända tillbaka trots att hon kan.. Skitunge;)

Sedan kom Christian hem (cillans fästman) och senare även Lucas (som varit hos sin pappa) så jag hann träffa dem också innan vi åkte hem:)

Idag kände jag för första gången sedan förlossningen att jag faktiskt saknar gravidmagen lite. Cillan är ju gravid i v 27 nu, så mysigt:) (helt galet vad tiden går fort, nyss var det ju jag som satt där med stor mage i soffan;)

Mimmi sov både på vägen dit och vägen hem så det var jättesmidigt faktiskt:)

Imorn ska vi till min kusin m familj och hälsa på deras nytillskott i familjen, mys med nyfödd bebis:) De har även släktens dopklänning som jag hoppas kommer att passa Mimmi (jag hade den klänningen och vägde 5,2kg när jag föddes redan så tror den kommer passa, håller tummarna).

Nu han stumpan somnat i selen, har varit många intryck idag med både nya och bekanta ansikten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar