torsdag 16 augusti 2012

Inte sova mamma.

Idag har Mimmi varit vaken från tidig morgon tills nu, inte att rekommendera. Blir väldigt gnälligt. Vet inte varför hon gör såhär, hon har vissa dagar hon i princip sover sig igenom och andra dagar hon är vaken hela tiden, kunde hon inte jämna ut det lite? =P

Nåja, jag har varit och införskaffat oss en ny hemtelefon. Den gamla slängde vi när vi flyttade. Den hade gått i golvet och funkade knappt så vi ville inte ha med den. Det är inte någon avancerad telefon men den är trådlös iaf och har de viktigaste funktionerna. Nu när jag inte har någon mobil kändes det akut att fixa så vi har en hemtelefon iaf, viktigt att kunna ringa om mimmi skulle bli sjuk eller om något annat akut skulle hända.

Imorn ska vi till BVC på morgonen, sedan förbi kusin Rickard och vidare mot V-by.
Vi kommer sedan åka hem på söndagen för på måndag är det info möte inför babysimmet.

Är så glad att vi fick en plats. sista ansökningsdag var eg 21 MAJ! Så det var riktigt tur att det fanns en plats till oss. Bra att det var på söndagsförmiddagar med för då kan B följa med om han vill/orkar. Tror det kommer bli jättekul, Mimmi älskar ju att bada hemma;)

En liten bildbomb från igår och idag:

Det fick bli ett bad i badkaret igår kväll då lilla fröken lyckades med konsten att bajsa ner sig själv, mamma och täcket.. Vart kommer allt ifrån kan man undra?

Hon njöt verkligen av att få sparka omkring i vattnet. Jag höll henne över kanten för jag ville inte bada själv. Det gick bra även om man blir lite trött i ryggen efter en stund.
 Olja har jag inte haft i vattnet sedan hon var nyfödd, insmord blir hon inte heller. Det behövs inte. Hennes hy är så mjuk och len ändå. Ingen torr eller irriterad hy, så skönt. Detta har hon fått från mig iaf, jag har aldrig haft problem med eksem eller torr hy=) B har däremot väldigt torr hy i mellan åt..

Mysigt med nybadad bebis =)
 Tja..
 Det går att sitta framåt även i en bärsjal (i buddha-position blir det ergonomiskt i och med att hon har benen i kors = bra då det inte belastar hennes höfter)

Jag lärde mig 2 nya knytningar igår, så nu har jag provat att ha mage mot mage, höft, vagga och buddha. Föredrar mage mot mage, det är mest stabilt och perfekt när hon ska sova, men nyfiken i en strut vill gärna sitta framåt ibland med;)



Ligger knappt på rygg alls längre, då ser man ju inte vad som händer;)
 Favvo-leksaken
Hittat fötterna har hon gjort minsann:)
 Lill-skrutt

Å-hej
Bäst att hålla i båda samtidigt så man vet vart man har dem;)
Intressanta är dem, nästan lika spännande som när hon upptäckte händerna;)

Inte ens i sängen är ryggläge ok... Pappas telefon är mer intressant




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar