lördag 11 augusti 2012

Inte min dag idag..

Det började redan i natt med minimalt med sömn, Mimmi är inte rolig alls nu faktiskt. Eller, hon skriker inte men hon bökar runt. Först ska hon äta, sen inte osv. Nu rullar hon över på mage så fort vi lägger henne på rygg.. Tyvärr även när hon ska ammas, det slutar med att hon ligger på mage och försöker äta - inte jättepraktiskt.
Även på skötbordet rullar hon runt så man får hålla fast henne för att hinna byta blöja och för att hon inte ska ramla ner - inte uppskattat alls att bli fasthållen.

På bilden där hon ligger i babygymmet har hon inte bara vänt sig till mage utan snurrat ett helt varv och försökte nå mattkanten för att ta sig framåt.

Nåja, blev kanske 3 h total sömn för mig i natt. Förmiddagen blev inte bättre, hon skulle INTE sova, vet inte riktigt vad hon ville för inget dög, hon visste kanske inte själv heller.. Tillslut tog jag bilen till ö&b och såklart fanns inte det jag skulle ha.. Mimmi tjoade och var irriterad - vilket inte gjorde mitt humör bättre. Jag åkte även till rusta men hittade inte det jag ville ha där heller, nu var Mimmi riktigt arg!! Varför? Ren blöja, nymatad och fick vara i famnen - hjälpte inte.

Sova var det sista hon ville, inte ens i bilen sov hon. Hem och försöka laga mat till mig (var vrålhungrig då kl var nästan 17 och jag endast ätit frukost idag) medan jag hade ett surkart på armen.

Satte henne i sjalen, det brukar alltid funka efter en stund, inte idag..

Jag lyckades iaf steka lite kött och äta på något vänster.

Amning brukar alltid funka för att lugna en övertrött dam men det tog till kl 18:45 innan hon gav med sig, slappnade av och somnade.

Hon har alltså inte sovit sedan kl 04 i natt med undantag för några små korta powernaps på 5-10 min.. Vart får hon energin ifrån? Tar den från mig gör hon iaf, har känt mig som ett vrak idag.

Imorn är iaf B ledig:) då ska vi sortera bilder och bestämma vad som ska framkallas. Har massor med bilder så det blir inte lätt att välja. Vi ska också försöka planera dopet lite mer.

Hoppas skruttan sover en stund, så hon blir den där glada och bubblande älsklingen igen. Lite sömn behöver både hon och jag nu..

Så, nu har jag gnällt färdigt ;)

Älskar min dotter över allt annat trots att hon inte alltid gör det så lätt för sina föräldrar;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar