måndag 27 augusti 2012

Bilen hämtad och nallen spärrad

Idag på morgonen valde jag att ställa av min lilla bil, skodan. Jag hade lagt ut en annons på blocket och fått ett tiotal svar men ingen av dem kändes särskilt seriös tyvärr.. Jag hade absolut ingen lust att sälja till "sista pris", "kör hem den till mig kompis" osv.. Så det fick bli att jag ringde skroten så kom de och hämtade den istället. Lite jobbigt var det allt att se sin första bil åka iväg men det var ändå det bästa.

Försäkringsbolaget var inte nöjda med att jag spärrat kortet på telefonen och polisanmält den, de krävde även att IMEI-numret skulle spärras - vilket jag inte ens visste att man kunde, men nu är även det fixat. Så den idioten som snott telefonen kan nu inte använda den alls, rätt åt dem..

Hoppas verkligen att försäkringsbolaget ersätter iaf en del av summan för telefonen för jag har verkligen inte råd att köpa en ny just nu..

När det var gjort tog vi bussen till stan för att beställa tid för synundersökning åt B. De hade ingen tid just då men vi fick en på fredag fm. Jag tänkte vara smart och hade tagit med mitt andra par glasögon som behövde justeras (det är plastbågar på dem och de töjer sig ju efter ett tag). Nu blev det så tokigt att hon som skulle justera dem förstörde glaset på dem (en stor flisa lossnade i ena hörnet när hon värmde bågarna), så nu ska de fixa nya glas till mig. Tur att jag har 2 par glasögon för hon var ju tvungen att behålla de trasiga för utbyte och hade jag inte haft mina andra så hade jag inte sett nått alls (jag har -5,25 på båda ögonen + brytningsfel = blindstyre mao). Alla kan göra misstag så jag var absolut inte arg på hon som tog sönder dem, bara glad att det gick att lösa.

På samma gata som optikern hittade vi en till barnklädesbutik:) jononi (?) Hon som äger butiken började med att sy alla kläder själv men nu har hon utökat sitt sortiment och designar dem själv men de sys i fabrik. Jättesöta kläder. Hon skulle vara med på barnmässan den 9 sept (på konsert&kongress) och dit har vi också tänkt gå så vi får titta mer på hennes kläder då, jättetrevlig var hon iaf;)

Vi åkte hem igen och åt middag. Vi köpte en grillad kyckling igår som vi nu värmde och åt med sallad, jättegott;)

Mirjam har varit otroligt mammig idag. Jag har fått bära på henne hela dagen (misstänker att det är ett resultat på att det blev lite väl mkt igår). Känns så otroligt taskigt när hon gråter hjärtskärande hos B men så fort hon får komma till mig blir hon glad och börjar skratta.. Hmm, vi har verkligen försökt (jag går därifrån, ser till att hon är nymatad och nybytt osv) men det spelar verkligen ingen roll. Vi gick en kvällspromenad nu vid 20:00 och jag fick bära henne hela vägen - vad tog vi med vagnen för? Där låg hon inte många sekunder.. Aj mina armar, B försökte som sagt att ta över men icke då.. (tog bilderna lite snabbt när B håller henne - sedan blev hon ledsen, B har däremot bilder på en glad Mimmi i sin telefon när jag bär på henne..)

Idag är det faktiskt första gången hon sträckt upp armarna medvetet som tecken på att hon vill att jag ska ta henne i min famn (då satt hon i Brandons famn och det var ingen tvekan om att hon ville till mig) lilla älsklingen.

Nu ligger hon äntligen och sover här mellan oss, vår vackra lilla dotter. Om hon bara visste hur älskad hon är av sin mamma & pappa <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar