onsdag 15 augusti 2012

senaste dagarna

I måndags fick vi besök av Martin, Pelle och Maria. Det var ett tag sedan vi sågs så det var kul att se dem:)

Mimmi fick presenter med, bortskämda unge;)
Lägg till bildtext

Av Pelle & Maria fick hon en supersöt munkjacka och ett par byxor:)
Av Martin fick hon en gosig kanin:)
















Mimmi tackar så mycket =)

Igår kom Anna och lille Melvin på besök, vi skulle till stan och kolla i lite barnbutiker.
Mimmi fick present av dem med:

Så sött =) Perfekt att få kläder som matchar, jag är själv urusel på sådant, hehe.















Vi tog bussen in, B följde med för han skulle till Försäkringskassan innan jobbet (Fortfarande pappadagarna de bråkar om..)

 Sysslingarna på bussen ;)
We like Emmaljunga ;)
















Inne på UNI. Vi besökte även Batinki (?) som ska flytta till nya lokaler så det var utförsäljning där. Perfekt ju;)















Köpte denna underbara bodysuiten från Molo =)




















Mimmi sov i princip hela tiden, vaknade till en kortis men nöjde sig med att ligga i vagnen. Så skönt;) Hon åt vid 9 innan vi gick och sov sedan till vi kom hem vid 13, då väckte jag henne faktiskt så hon inte skulle sova hela dagen.

Trodde nästan hon skulle sova dåligt i natt men det gick bra faktiskt. B kom hem tidigt igår (runt 22:30) så jag hade inte lagt mig än. När mimmi vaknade vid 23:30 för att äta så lade jag henne sedan i hennes säng och hon somnade då om =) Sedan sov hon där tills det var dags att äta nästa gång, det går riktigt bra nu faktiskt måste jag erkänna =)

Idag har vi inte gjort mycket. Jag fick en lång sovmorgon idag. B tog mimmi vid 7:30 och jag somnade om till 11:00!! Jisses, så lång sovmorgon har jag inte haft på över 4 mån;) Han brukar alltid komma in när hon vill äta men hon hade varit trött och sovit hon med;)

När B gått till jobbet tog jag och Mimmi en skön promenad. Vi satte på sittdelen igår kväll och nu satte jag in fårskinnsfällen i åkpåsen så den inte blev för stor. La i en barnkudde längst ner med så hon inte skulle åka för långt ner i påsen. Blev jättebra. Hon tyckte det var kanon att få komma upp och SE =)
Inget gnäll under hela promenaden, hon kikade sig omkring och pillade på sina leksaker, sötnöt=)

 Somnade i vagnen när vi provade igår=)
Här är ryggstödet uppfällt lite men det går att ha helt plant också vilket är kanon om de sover under en promenad.
Dagens promenad
Fokuserad på nalle puh =)

Riktigt härligt väder


















Idag fick inte Ronja följa med (B hade gått långpromenad med henne innan han gick till jobbet så kände att jag inte behövde ha med henne) rätt skönt att bara behöva dra vagnen utan att tänka på om det fanns andra hundar i närheten.. (Ronja är ju lite tråkig på det viset..)


Passar på att visa kläderna hon fick av sina äldre mostrar senast de var här med.


 Av moster Sandra fick hon en superfin kofta, den är lite stor än så tror den blir perfekt nu till höstkanten =)
 Av moster J fick hon 2 par byxor som hon sytt själv, jättefina =)
Knasfian, Jag la henne på rygg för att snabbt ta in hunden och hör direkt hur hon börjar tjoa. En sekund senare är hon på mage, supernöjd;)
Lite väl nära garderoben kanske.

Provade hennes grodan-mössa. Den funkar ett tag till;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar