onsdag 1 augusti 2012

Bakat

Det blev ett lchf-bröd tillslut. Jag hade letat efter ett recept men alla innehöll så mycket jox att det skulle bli billigare att köpa det där 60kr brödet..

Men, tillslut hittade jag ett recept som jag utgick från men ändrade och ersatte det mesta med vad jag hade hemma.

Det skulle vara Hasselnötter och sesamfrön - jag ersatte med solroskärnor (krossade). Det skulle vara fiberhusk - jag tog fibrex. Det skulle vara grynost - jag ersatte med färskost. Var något mer jag bytte ut men annars var det ägg, bakpulver, linfrön, smör och mandelmjöl också. Jag strödde även pumpakärnor över limpan.

In i ugnen i 80 min på 175 grader. Luktade såå gott. När det svalnat lite åt jag 2 skivor med smör och skinka. Mums och riktigt mättande var det.

Mitt recept gjorde nog brödet lite mer kompakt men smaken var det verkligen inget fel på =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar