lördag 25 augusti 2012

Härlig dag



Igår hade vi en riktigt härlig dag. B var ledig (en fredag!! Det händer ju aldrig i vanliga fall) Morgonen började tidigt då Mimmi varit vaken i omgångar sedan 02.00.

Vi låg och myste i sängen alla tre och självklart var hon tvungen att bajsa ner sig just då.. Det som varit så bra ett tag med blöjorna, nu är det problem igen. Jag tror att det blir såhär när hon står mellan 2 storlekar. Innan var det mellan strl 2 och 3, nu är det mellan 3 och 4. Vi handlar inte på willys så ofta längre utan nu blir det mest Hemköp som ligger närmast så därför har vi gått tbx till libero blöjorna.

Nåja. Vi gick upp och bestämde oss för att jag och Mimmi skulle bada, så vi passade på att inviga våra badkläder i badkaret;) vi hade massor med bubblor och Mimmi älskar det verkligen.
Vi badade länge:)

Sedan var det dags att ta itu med räkningarna (mindre kul men ack så nödvändigt). Jag mailade även skroten för att höra om de kunde komma o hämta min gamla bil. Tror de får hämta den på måndag. Lite trist är det för det är inte något stort fel på den men vi har inte tid/ork/kunskap att fixa det själva.. Den är dessutom skattad och besiktad i ett halvår till.. Nackdelen är ju att det finns en del rost och den är inte så vacker. Aja..

Lagom till maten kom min vän Malin :) jag hade gjort en egen variant på Lchf-lasagne. (blev bjuden på nått liknande hos Cillan senast jag var där och ville nu prova själv:) Det blev helt ok, lite mer såsigt än jag först tänkt men det är inte så lätt när det bara är zucchini som är det "fasta" i lasagnen. Man ska kunna göra den med aubergine istället och det blir nog lite mer fast men jag är inte så förtjust i det.. Nåja, det är ju smaken som är viktigast;)

Mimmi fick mer presenter från Malin, hon är inte lite bortskämd hon;), en jättesöt klänning, en långärmad body och en kortärmad body. Perfekt med lite större storlekar =) Tack så mycket.

Vi bestämde oss senare för att åka till stan. Först var tanken att vi skulle på Rix-fm festivalen men jag hade inte förstått att det låg en bit bort (trodde det skulle vara mitt i stan som det är i nkpg) så vi struntade i det och gick på matmarknaden istället:) Det var fint väder och jättemysigt att gå där. Mimmi var på topphumör och det gjorde verkligen inte saken sämre;)

Jag frångick Lchf ett par ggr.. Kanske inte det bästa men det händer ytterst sällan (ändå går jag knappt ner alls längre..det är en annan historia) så det fick vara så! Vi var ju på en matmarknad så lite svårt annars. Fast vi provsmakade både ostar och korvar;) B köpte salami (italiensk) och den var inte att leka med (stark). Vi köpte lite torkad frukt och nötter och delade alla tre på några spanska churros. Sedan kom väl den stora synden då jag & B köpte några bitar brittisk fudge.. De hade ett megabord med fint upplagda bitar så vi valde några var (Brandons favvo var den med Jack daniels..)

När vi var klara satte vi oss på espresso house och myste lite:) mycket folk på stan så det fanns allt en del att titta på;) Mimmi som först sovit hos B vaknade och ville äta. Som ni vet tar hon inte flaskan så det var en lite motvillig Frida som fick lov att amma ute på serveringen.. Försökte skydda lite med en filt men det var inte helt lätt. Konstigt nog var det som att Mimmi fattade, hon var jättelugn och åt snällt under filten.
Efteråt var hon klarvaken och jättego, lilla stumpan.

Sedan var det dags att ta bussen hem igen, Malin gick mot resecentrum för att ta tåget till Norrköping.
Folk är inte lite fräcka.. När man har en barnvagn finns det väldigt begränsat med utrymme på en buss.. När bussen kom trängde sig ett par med varsin barnvagn fram i kön från ingenstans.. Dessutom fanns det redan en barnvagn inne i bussen så då fanns det ju ingen plats kvar till oss. Tycker det är fult när vi stått och väntat länge och de kommer springande för att hinna med och sedan tar upp 2 platser (deras barn var dessutom så pass stora att vagn inte eg behövs..) hmpf..

Inget annat att göra än att vänta på nästa buss, Mimmi ff glad så det gjorde inte så mycket, hade hon varit kinkig hade jag blivit riktigt arg på paret.. När nästa buss kom såg vi dock till att ingen trängde sig före igen för hade ingen lust att vänta på ännu en buss;)

Halvvägs hem träffade jag en bekant på bussen, en gammal skolkamrat som jag inte sett sedan vi tog studenten men som oxå bor i Ryd nu tydligen, trevligt;)

Väl hemma satte vi oss ner framför TVn med en kopp kaffe (japp, B har börjat dricka kaffe igen..) och för att prova lite fudge. Bitarna var så stora så vi delade dem i många små bitar. Jag var lite rädd att jag skulle äta för mkt (en gång sockerberoende, alltid sockerberoende) men efter ett par bitar ville jag inte ha mer, var inte alls sugen. Vilken känsla:D

Mimmi somnade i sin säng och sov där halva natten. När hon vaknade för mat lät jag henne sova vidare i vår säng. Är inte redo att släppa samsovningen på ett bra tag, det är alldeles för mysigt.


Mycket bubblor ska det vara
Härligt
=)
Ingen badkruka här inte
Skönt att få bli torr efteråt


















Klänningen från malin till mimmi =)
Bodyn
den långärmade bodyn är i strl 74 viket blir perfekt till höst/vinter=)
















Mimmi trivdes bäst i sin pappas famn =)
Mycket folk
Nu på morgonen blev det lek i gåstolen, hon kan numer röra sig lite bakåt för hon når nu ner till  golvet om man har på lägsta höjden;)
Mitt fina sällskap under em/kvällen
Italiensk nougat, inget vi prövade men de såg inte dumt ut det heller..
Salami, B köpte av de sorter som ligger i korgarna längst ner.
Mys på espresso house
I väntan på bussen =)
Min fina familj =)
Fudgen vi köpte..
Delade först 1 bit i 4 delar men det blev också för stort så det slutade med att vi delade 1 stor bit i 8 mindre bitar.  
Vilket härligt väder vi hade =)
Sötisar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar