torsdag 2 augusti 2012

Mysdag med mamma och pappa

Idag tog vi mod till oss och försökte igen..att åka buss alltså. Vi tog den lilla vagnen denna gång + babyskyddet. Hon trivs bättre i den och jag tycker hon är för liten att byta till sittdelen på stora vagnen.

Trots att hon inte sa ngt tog B upp henne i bussen (han var väl lite nojjig pga hur hon var förra ggn) men när vi kom fram fick hon vara i babyskyddet igen och hon somnade direkt :)

Vi hittade 2 par skor, 1 par shorts och strumpor till B så han var nöjd;)
Sedan gick vi till en asiatisk butik (Siam) som jag varit i förr men B hade aldrig varit där. Tror att han ville ta med sig hela butiken hem. Det är den största asiatiska butiken vi sett hittills (med flest kyldiskar) och bäst utbud så B var riktigt glad. (blir mkt thai/laos mat framöver antar jag...) jag är inte så glad i den maten men om det gör honom nöjd så visst;)

Vi köpte mango där, de godaste mangos som finns. Vi åt mycket sådant när jag var i USA. De är lätt den absolut sötaste frukt jag ätit och den smälter i munnen. Gul är den och helt sanslöst god=)

Vi gick sedan till en barnbutik och kikade lite. Köpte en body från småfolk. Den är alldeles för stor än för mimmi men då den var på rea och hade elefanttryck - B älskar elefanter.. så köpte vi den ändå;) blir garanterat fler turer dit så småning om.

Sedan åt vi lite och Mimmi skulle också äta. Hade tinat bröstmjölk från frysen som jag tog med och som vi värmde i vattenbad, men denna gång gick det inte alls. Hon vägrade att ta flaskan och bara skrek och försökte nå bröstet genom mina kläder (visa att hon var hungrig men minsann inte tänkte ta flaskan) så jag kunde inte annat än att gå in på toan och amma henne där. Hade jag inte tagit en tröja utan ett linne på mig så hade jag nog kunnat amma henne i ett hörn med en filt över men nu hade jag faktiskt ingen lust att visa hela magen;)

Tillslut fick hon iaf lite mat i magen och vi kunde fortsätta. Vi tittade i lite fler butiker och innan vi gick till torget och köpte lite frukt & grönt. Sedan tog vi bussen tbx till Ryd C där vi handlade lite mat och blöjor. Sedan åkte vi hem.

Riktigt bra dag och en lugn och glad bebis=)

Nu har vi ätit lite och Mimmi sover. Har precis mumsat i oss grillade majskolvar med smör och om en stund blir det lchf chokladmousse och mer gul mango =)

Imorn fortsätter träningen;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar