fredag 10 augusti 2012

På besök hos kusin med familj

Idag har jag och Mimmi varit och hälsat på min äldsta kusin Henning och hans familj. Vi bor faktiskt inte alls långt ifrån varann nu, det tar en kvart med bilen bara =) De bor i ett jättefint hus med stor trädgård på landet, men ändå nära stan.

De har precis fått sin andra son, lille Melvin (3v gammal). Han är supersöt och har massor med hår =) Sedan har de även storebror Lucas 2,5 år, han är också söt, såklart ;).

Även min andre kusin Rickard och hans man Fredrik var där på besök så jag fick träffa dem en stund innan de skulle vidare, kul, får bli att besöka dem nästa vecka tror jag bestämt;)

Henning & Annas vänner från Uppsala var även där och de har en liten son på knappt 1 år så det var fullt hus med vuxna och barn, härligt.

Det var väldigt växlande väder med störtskurar och åska men även solsken och varmt där i mellan. Vi passade på att ta en promenad med vagnarna mellan skurarna bort till en "handelsbod"(?) där det fanns massor med fina handgjorda grejer. Får bli ett besök dit senare när man fått ordning mer hemma;)

Då Henning och Annas son Lucas var den som döptes senast i släktens dopklänning så passade jag på att hämta hem den med. Hoppas hoppas Mimmi får plats i den, tänkte prova imorn så får vi se..

Det är en riktigt gammal dopklänning som sytts av min morfars farmor på slutet av 1800-talet. Väldigt många barn har döpts i den (även jag) så därför är det lite roligt att föra den traditionen vidare.

På tisdag kommer Anna och Melvin hit (Lucas är på dagis), då ska vi till stan och kolla babybutiker ;) Anna är från Linköping så hon hittar bra mycket bättre än vad jag gör =)


Nu ikväll har jag letat och skrivit adresser på dopkorten, de kom idag nämligen =) Ska fixa frimärken imorn så vi kan skicka ut dem, då bör ni ha dem i början på nästa vecka =)


Det är mycket på gång nu, härligt =)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar