söndag 12 augusti 2012

Seg dag, blöjor och lchf

Idag har det varit riktigt segt. Vi bar in spjälsängen till vårt sovrum igår för att testa att lägga henne där (vi samsover i vanliga fall) Jag och mimmi somnade som vanligt runt 21:30 men när B kom hem vid 03:00!!! så var hon vaken och började tjoa som vanligt. Då tog B henne och gick omkring i ca en kvart så hon blev trött, sedan la han henne i hennes säng och hon somnade faktiskt =) Hon sov till 7:30 på morgonen, åh så skönt det var!!

B ville ju verkligen inte ha hennes spjälsäng i vårt sovrum men nu när vi bott här i 4 veckor så har vi prövat hans sätt, nu är det min tur att prova såhär, hoppas det fortsätter gå bra. Vore underbart om hon iaf sov en del av natten i sin säng. Dessutom behöver jag aldrig oroa mig för att inte höra henne och då sover även jag bättre =)

Trots att vi fått sova lite var både jag och B så trötta idag. Har inte blivit mkt gjort alls. På kvällen åkte vi iaf till ica Maxi och handlade lite. Mimmi behövde blöjor och då vi var på maxi som inte heller har willys blöjor (såklart, handlar på hemköp annars och de har dem ju inte heller) så fick det bli libero denna gång med..

Nu köpte vi faktiskt storlek 4. Hon har ett halvt pkt storlek 3 kvar och ja, hon kan ha dem men vi läste att strl 4 var från ca 7 kg och det väger hon säkert nu kan jag tänka mig.. får se nr vi går till bvc nästa gång.

Jag hade lite tur faktiskt vad det gäller blöjorna, de kostade 125kr /paket i vanliga fall, handlade man över 300kr fick man dem för 95kr/paketet, dessutom hade jag 1 kupong på 50 kr rabatt och en på 30 kr på ett helt köp så ist för att betala 250kr för 2 paket så betalade vi 110 kr =) Ibland är det bra med kuponger;)

När vi kom hem fick kvällsmaten bli grillade majskolvar, nä jag vet att det inte är LCHF, men det fick bli så, vårt helgmys, mycket bättre än annan skit som man förr proppade i sig på helgerna.

Nu har jag ätit LCHF i 3 veckor, inte strikt men ändå bra, har inte gjort några större avsteg. Inget godis/chips/andra kaloribomber alls. Längtar inte efter det heller, riktigt skönt faktiskt.

Tyvärr har inte vågen varit lika sammarbetsvillig, har gått ner 3,5 kg (vilket ändå är en sund viktminskning men har man en del att ta av känns det lite futtigt..) Däremot har jag minskat i omkrets, det märks på byxorna och bh:n. Även B kommenterade det här om dagen att det syns så det var kul att höra, man kan ju själv bli lite blind och bara tänka på vad vågen visar. Synd att jag inte mätte omkrets på delar av kroppen när jag började.. jaja.

Kan inte lägga mig riktigt än, håller på att ladda upp bilder för framkallning, har man ett par hundra så tar det sin lilla tid..








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar