torsdag 23 augusti 2012

Gnällig och tankar kring mat

Idag har det inte varit Mimmis dag. Hon har mest gnällt och velat sova - men bara i famnen. Visst blev det lite lek men mest ville hon bara bli buren. Helt ok för mig, men när jag inte får gå och kissa utan att hon skriker hjärtskärande så är det lite väl.. Nåja, alla kan ha dåliga dagar, även bebisar.

Jag köpte en ny nappflaska igår som jag prövade idag. Jag hade värmt bröstmjölk och väntade tills hon sovit en stund så jag visste att hon var hungrig. Tyvärr gick det inte alls, hon sög på den några sekunder och sedan började hon gråta.. Ville inte alls. Det var endast bröstmjölk och den var lagom varm så inget fel på maten. Det var 3dje nappflaskan vi prövat..

Känns lite jobbigt att hon inte vill ta flaska, jag blir så låst.

Tror jag väntat för länge, skulle varvat mer med flaska tidigare, men då var jag så rädd att det skulle störa amningen..

Hon vet exakt vart maten finns och visar väldigt tydligt vad hon vill. Om B har henne så visar hon inte att hon vill ha mat men så fort hon kommer till mig börjar hon dra i mitt linne och försöker komma åt bröstet (då kan jag ändå ha ammat henne bara en timme tidigare) Även när hon inte äter kan hon lägga en hand där så hon har koll (som om det skulle försvinna?) och när hon väl äter håller hon fast med båda händerna.. (kontrollfreak?)
Så jag känner mig verkligen som en matstation.

Är självklart otroligt tacksam att amningen funkar (jag har verkligen kämpat hårt med det) och det är jättemysigt på kvällar och morgnar, men mitt på dan vore det perfekt om hon då och då kunde ta en flaska, främst då vi är ute på stan.. Är inte så bekväm med att amma ute bland folk..

Nåja, det är för en begränsad tid och det kommer inte dröja så länge innan hon får börja med annan mat, då kanske man kan ge nått sånt när man är ute istället för att amma..

Stort + med amningen är iaf att man slipper mens och mensvärk;) Det kan jag gott vara utan ett bra tag till:p


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar