söndag 14 oktober 2012

Taco-kväll & Babysim

Igår var vi bjudna hem till Henning & Anna på taco-kväll. Brandon jobbade ju som vanligt men jag & Mimmi åkte dit. Hos dem var även Gustav, Emmy & Rickard. Det är alltså Henning, Rickard & Gustav som är mina kusiner (Min mosters söner). Emmy är Gustavs tjej som jag inte träffat innan så det var kul att äntligen få träffa henne. Vi hade en trevlig kväll och åt god mat. Deras yngste son Melvin som är 2,5 månader sov när jag kom (17:00) och hade då somnat för natten (vaknade bara för en kort amning under kvällen, sedan somnade han så gott igen)..Snacka om att det är skillnad mellan honom och Mimmi, så skönt om hon också kunde lägga sig tidigt. Mirjam var vaken större delen av kvällen, hon slumrade en kortis i sjalen innan vi åkte hem men sedan var hon uppe en bra stund hemma innan hon somnade för natten. Däremot sov hon ganska bra i natt och det är jag väldigt glad för =)

Idag var det babysim på schemat. Jag höll på att göra bort mig rejält i morse. Jag orkade inte packa badkläderna igår så gjorde det lite snabbt i morse innan vi skulle iväg. Halvvägs till bussen kom jag på att jag glömt packa ner Mimmis badbyxor - bussen skulle gå om 5 min så jag sprang hem och hämtade dem, hade vi missat bussen hade vi missat hela simningen men om jag inte hämtat badbyxorna hade hon ju inte fått bada ändå.. Som tur var så hann jag precis tillbaka innan bussen kom.

Det var sista gången på nybörjarkursen idag och därför var det dags för dykmomentet som vi förberett bebisarna för nu i ett antal veckor. Det var instruktören som skulle dyka med dem första gången för att se till att allt blev rätt. Med såhär små bebisar dyker man inte djupt men det är ändå mycket att tänka på för att de ska hänga med och för att det ska bli en positiv upplevelse för dem. Mimmi, som varit redo för att dyka i flera veckor, klarade dyket galant =) Inga problem alls. Det gick så bra att jag vågade mig på att prova med henne också.

Nästa kurs börjar redan nästa vecka och vi ska såklart fortsätta, ungen äskar det ju;) Vi föräldrar tycker faktiskt att det är riktigt kul vi också, och framför allt så är det mysigt, man slappnar av när man kommer ner i poolen och allt fokus riktas på barnet.

När vi kom hem tog vi det lugnt en timme, sedan åkte vi till Ljungsbro för att hämta en förvaringsmöbel som jag hittat på blocket till Mirjam. Nu är vi hemma igen och ska snart ta och städa, tänkte även hinna laga lite mer barnmat, det är bara några burkar kvar i frysen;)

Förvaringsmöbeln vi var och hämtade. Finns ju på ikea men blev bra mycket billigare att köpa den begagnad och den var i väldigt bra skick =) Kanske att vi köper andra lådor som passar mimmis rum lite bättre.
I bussen mot babysimmet.
Härligt att bada
Föredrog att suga på tån än på nappen tidigare idag.
Hon älskar verkligen dessa påsar, vi ger henne knappt fruktpure på burk alls, hon får en sådan här efter maten då och då istället. Första gången hon fick en från 6 månader idag, men den var lika god den;)


Fortsätter att suga på tårna när hon får chansen;)
Hemma hos Anna&Henning. Melvin hade fina leksaker man kunde få låna.



Fanns inget som kunde väcka Melvin tror jag, han sov så gott i sin vagn=)
Mimmi sitter i Rickards famn, mysigt =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar