tisdag 16 oktober 2012

Ikea & Norrköping

Igår gjorde vi precis som förra måndagen - åkte till Ikea för att äta frukost. Inte för att det är en sådan kanonfrukost där utan för att det är mysigt att komma iväg och äta tillsammans, ikea är också barnvänligt och när man är där till frukost-restaurangen öppnar så är det väldigt lugnt och skönt med (sedan kan man inte precis klaga på priset heller). Innan vi åkte dit passade vi på att ta en skön morgonpromenad allihopa.

Efter frukosten gick vi såklart genom ikea och nu äntligen så bestämde vi oss för vilken vardagsrumslampa vi skulle ha, så den köpt vi.

Sedan åkte vi till Norrköping. Vi var på jakt efter en dop-present till Melvin men även lite annat. Blev en dag på stan där. Saknar Norrköping lite fortfarande men det känns ändå som att vi nu bor i "rätt" stad ;)

Jag velar väldigt mycket angående vår vagn (Emmaljunga) Den är stabil och kanon att köra med i skogen, den är fin osv men inte alls praktisk nu när vi bor i stan och tar bussen ganska ofta. Då är den bara tung och stor.. Skulle vilja ha en annan vagn med svängbara framhjul och som inte tar så stor plats. Frågan är vad som passar bäst. Helst vill jag såklart ha mimmi vänd mot mig men det beror helt på om vi har kvar emmaljungan och köper en vagn till (som då inte får kosta så mycket) eller om vi säljer den och köper en ny lite dyrare..


När vi kom hem från nkpg hade två nya dekorer som jag beställt kommit så jag ägnade kvällen åt att sätta upp dem.

Dessa två dagar som B varit hemma har vi tragglat med att försöka få mimmi att sova i sin säng - med blandade resultat. Sängen är dessutom flyttad till hennes rum, igen.. Igår natt gick det inte - hon sov kanske 1h i sängen totalt (med väldigt trötta föräldrar som resultat) I natt har hon sovit lite bättre, från 01:20 (jaa, det tog tid för hon var inte glad alls åt det) till 04:45 då hon vaknade och var hungrig. Då fick hon faktiskt vara kvar hos oss efter amningen för hon var klarvaken först. Sedan slumrade hon tills klockan var runt 06 då hon gick upp med B. Vi fick dessutom till en liten sovstund nu på fm på en halvtimme runt 09.30 och då sov hon i sin säng.

Vet inte alls hur det kommer gå när jag är själv hemma på kvällarna, jag får försöka, sover hon en stund i sängen (dag eller natt) så är det väl bra iaf.. B fick lov att sänka sängen i söndags för jag sa det att om han nu propsade på att hon skulle sova i sitt rum så skulle sängen sänkas för rätt som det är kommer hon att börja resa sig och jag skulle aldrig förlåta mig själv om hon ramlade ur och slog sig..


2 kommentarer:

  1. Vi har en teutonia spirit, svängbart framhjul och vändbar sittdel. Supernöjd med valet av vagn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såhär i efterhand skulle jag oxå valt en vagn med svängbart framhjul. Annars så gillar jag vår emmaljunga city cross - den är väldigt stabil och jättefin, men som sagt, klumpig att ha i stan. När vi bodde i hus på landet var den perfekt.

      Vi får se hur det blir, än funkar det och nu i vinter kan det vara bra att ha en stabil vagn så man kan köra i snö men sedan blir det nog något annat. Vi blev väldigt sugna på en ny vagn när vi besökte babyproffsen i måndags;)

      Radera