måndag 22 oktober 2012

Söndag & Måndag = familjedagar

Igår babysimmade vi som vanligt. Denna gång fick jag dock sitta och titta på medan de andra badade. Jag ville inte gå i bassängen med tanke på att jag hostar så mycket. Mirjam visade inga tecken på att hon inte skulle orka heller så det var skönt, hon hade ju varit lite hängig men ändå feberfri på lördagen så det var lite av en chansning. Däremot sov hon ganska länge efter simningen, men det gjorde inte oss nått;)

När vi kom hem tog vi bara det lugnt. Jag målade en tavla med de färger som var kvar efter dopet (då alla gäster målade en tavla tillsammans till oss). Den blev helt ok för att vara första gången, inte lätt att skriva med stor pensel, men jag gjorde mitt bästa =)

I natt sov mimmi i sin säng från 21:00 till 03:00, sedan kom hon in till oss - fick mat och somnade om hos sin pappa till 08:00!!! Hihi, jaa, vi klagar då inte;) Jag blev väckt av att "någon" började suga på min axel, klart hon var hungrig efter så många timmars uppehåll hehe;)
Brandon prövade att ge henne gröt i morse igen och när han blandade i typ 2/3 av min blåbär/hallon-puré så åt hon lite iaf. Vi tragglar vidare!

Vi åkte sedan mot Tornby för att köpa kläder till mimmi som hon ska ha på lördag då vi ska på dop. Hittade en jättesöt klänning med body =) Vi köpte även 2 pyjamas för de flesta som hon har nu börjar bli väl korta vid benen;) En body + byxor blev det oxå, sen var det inte så mycket kvar av barnbidraget. Sedan besökte vi babyproffsen igen, provkörde ännu fler vagnar. Vi är såååååååå sugna på att byta. Vet att jag sa att vi skulle vänta till efter vintern men jag vet inte - vi vill byta nu (eller helst igår). Syster J har en babyjogger city mini till S och den tycker vi jättemycket om - nackdel är ju att den endast är framåtvänd, därför kanske man behöver ha kvar emmaljungan isf.. Men, jag har nu tittat på den nya babyjoggern - Versa. Den har visserligen 4 hjul (de fram är rörliga) men där går sitsen att vända!! Mmm, den är en del dyrare dock så då måste vi sälja emmaljungan.. åhh denna beslutsångest!

Brandon satte ihop några bilder på mimmi. På dem till vänster är hon 6 dagar gammal & dem till höger är hon 6 månader =)
Väntar på bussen
 Pratar med nalle puh

På babysimmet. De har fått börja använda dessa ringar för att träna att hålla balansen och för att komma ifrån våra famnar då och då, i början tyckte jag & B att det var läskigt för det kändes som hon skulle åka ur men nu behöver hon bara lite stöd med att hålla i ringen så hon inte vippar fram, annars sparkar hon omkring där i själv;)


Nu tränar vi enhandsgrepp - när de sparkar med benen drar man henne framåt, sparkar hon inte står man still - ett förstadie till att träna på att simma =)

Igår em pratade Mimmi med farmor & farfar via skype ;)

Vi gick en kvällspromenad & mimmi sov i vagnen = framsteg ;)
Tavlan jag gjorde igår. Inte lätt att få till Mimmis hand - därför fick det bli en fot med;) hehe, men oj vad hon tyckte det var kul att få färg i handen;) Den blå handen är Brandons och den röda min. Jag vet att "m" i familj snarare ser ut som ett n.. lite svårt att ändra nu dock. Annars är jag ganska nöjd, skulle haft lite mindre penslar när jag skrev, det var inte lätt..
 Här är baby jogger city mini GT som vi kollade på idag. Väldigt smidig vagn. Det är alltså den nya versionen av baby jogger city mini. De är ganska lika men denna har ett annat större hjul fram, justerbart styre, mer lättåtkomlig varukorg och handbroms istället för fotbroms. Vet dock inte om det är värt att lägga 500-1000 kr mer för dessa grejer..
Här är baby jogger versa som då har 4 hjul men vändbar sits. Att den har vändbar sits väger tungt, speciellt när man har ett litet barn, mimmi är ju trots allt bara 6 månader..
Versan framåtvänd. Den går även att fälla ihop med sitsen på, också det ett stort plus enligt mig. De blir väldigt kompakta ihopfällda, även med hjulen på. När man fäller ihop och fäller upp är det bara att vika sitsen framåt och fälla ner med ett grepp - smidigt.
















Å här är babyjogger city mini. Mmm, vi får se vad det blir. Denna är dock väldigt prisvärd och ännu billigare nu när GT:n kommit, köper vi denna har vi nog råd att ha kvar emmaljungan med och säljer då gracon istället. Gracon köpte vi ju främst för att kunna ha i bilen osv men köper vi en babyjogger så ersätter den det och gracon blir överflödig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar