onsdag 17 oktober 2012

Egen säng

Fyy, nu har jag oxå åkt på eländet. Har så ont i hals och öron. Hostar och kraxar som en kråka. Huvudet är tungt och dunkar, näsan rinner.. BARA skit med mig idag. Men, B jobbar så jag måste ju ta hand om Mimmi ändå, hon har börjat med illtjut så fort hon inte får som hon vill och det känns extra störande idag måste jag erkänna.

Igår var jag & Mimmi iväg en sväng till kusin Rickard och fikade. Han och hans man Fredrik har 3 hundar (Ozzy, som är en stor hund med många raser i sig, Zorro som är en chihuahua & Myzzli som är en mops) och de var spännande att titta på/känna på tyckte Mimmi. Dock var hon inte nöjd särskilt länge, gnällde mest och ville inte vara stilla i famnen - inte sig lik alls. Antingen börjar hon också bli sjuk (är lite snorig) eller så är det de där dumma tänderna som spökar. Hon har verkligen skitont i munnen och jag fattar inte varför de inte vill titta fram? Varför ska hon behöva ha det så jobbigt för? Tillslut somnade hon iaf på min axel och sov en stund innan vi åkte hem.

Igår kväll somnade mimmi ganska tidigt faktiskt, runt 20:30, jag satt i soffan, helt slut, och mimmi somnade bredvid mig på divanen efter att jag ammat henne. B kom dessutom  hem tidigt då de inte haft några gäster knappt alls igår. Han var hemma runt 21:30 (har aldrig varit hemma så tidigt förut) och då bar han över Mimmi till hennes säng i hennes rum. Jag trodde hon skulle vakna snabbt och vilja äta, men det gjorde hon inte.

Vi gick och lade oss. Vid 02 väcker B mig och frågar om mimmi verkligen borde ligga på mage. Hon hade vänt på sig i sömnen och han hade gått in för att titta till henne. Jag tycker inte att det gör något nu, hon är så pass stor och stark i nacken så hon har inga problem att vända sig om hon behöver. Men, eftersom B var lite orolig gick jag upp och vände henne till sidan. Hon vaknade inte då heller, jisses, hon sov djupt. Sedan kunde jag inte sova såklart.. Vid 03 gnydde hon till så jag gick upp igen, men det räckte med nappen så fortsatte hon att sova. 04.30 Vaknade hon och ville upp. Då fick hon komma in till oss och jag ammade henne. Sedan fick hon fortsätta sova hos oss. Tror klockan var nästan 08 innan B gick upp med henne.

Snacka om stor skillnad mot hur det brukar vara. Det faktum att hon klarade sig 7 timmar UTAN ATT ÄTA, i SIN SÄNG, SOVANDES är helt otroligt. Mina bröst var inte riktigt lika glada men det är bara att de vänjer sig säger jag;) Även otroligt att hon somnade om efter att ha kommit in till oss vid 04.30 och ätit, hon tar ju morgon då annars - måste ha varit väldigt trött.

Att hon sover såhär länge är högst ovanligt så jag vågar inte hoppas på för mycket men vad underbart det vore om hon kunde fortsätta sova i sin säng iaf halva nätterna. För mig gör det inget att hon sover de sista timmarna i vår säng, det är mest bara mysigt men att lägga sig i sin säng och somna utan bebis i är faktiskt väldigt skönt, haha.

Idag får vi se hur det går. Mirjam fortsätter med sitt gnällhumör och jag mår skit - kul kombo. När hon är såhär brukar jag annars ta en promenad så hon somnar, åka någonstans eller aktivera henne på annat sätt men idag orkar jag inget alls.

Nä, nu måste jag ta hand om henne för B ska till jobbet.

Mitt lilla monster <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar