onsdag 3 oktober 2012

Fixat i mimmis rum & ledsen tjej

I måndags var vi och hämtade ett par paket som kommit från ebay-beställningen. Passande nog var det 2 vägg-dekorer till Mimmis rum som kommit. Därför bestämde vi att vi skulle ägna resten av dagen åt att göra i ordning hennes rum. Nu såg det inte klokt ut då jag burit dit allt som mimmi inte använder och som antingen skulle säljas eller bäras upp i förrådet. 2 kartonger i strl 62 hade jag rensat ut ur garderoben med. hon använder nu strl 68 (undantag några få plagg som är i 62 och ett par som är i 74). De kartongerna får dock gå upp i förrådet i väntan på framtida syskon eller kanske kusiner.

Det var lite pilligt att få upp dekoreringarna på väggen, speciellt när man hade en ledsen liten tjej bredvid. Det slutade med att B fick gå iväg med Mimmi medan jag gjorde färdigt. Jag har väldigt svårt att kunna göra något över huvud taget när jag hör barngråt från mitt eget barn även om jag vet att B tar hand om henne. Bättre att inte höra det så jag kan fokusera. Visst hade jag kunnat överlåta dekoreringen till B men nää, då hade det inte blivit lika bra (sorry..).

Är jättenöjd med den ena, den blev precis så som vi tänkt. Det är den med djungeldjuren. Den var relativt lätt att få upp på väggen och tycker den passar in bra i rummet.

Den andra, den långa giraffen, är jag inte så nöjd med. Den ser inte ut som på bilden när vi beställde den, den passar inte heller in i rummet och def inte tillsammans med djungelmotivet.. nää, den får vara kvar tills vi hittar nått annat (har hittat ett par som jag gillar men inte bestämt vilken än) men sedan åker den ner!

Mimmi gillade verkligen den första och satt och tittade & kände på dem länge =)

Vi har även fixat en barngrind till hennes rum nu (äntligen) så då känns det lite bättre att kunna lämna henne på golvet i rummet ett par min medan man går på toa eller nått utan att behöva ha stenkoll på vart hunden befinner sig. Nej, jag tror inte att Ronja skulle göra nått men man ska ALDRIG lita på en hund, finns det en möjlighet för dem att klättra i rang så kommer de att göra det, det spelar ingen roll hur snäll och lydig hunden är. De är djur och de följer sina instinkter, därför är det viktigt för oss människor att se till så de inte får möjlighet till detta.
------------------------------------------

De senaste dagarna har vi haft en väldigt ledsen liten tjej här hemma och jag börjar tro (åter igen, jag vet) att det är tänder på ingång. Hon blir ju snart 6 mån så det känns inte helt orimligt heller. Det är gnäll och hon är lite varm. Det kliar och kliar i munnen och jag tycker mig känna två små bulor i tandköttet.. Hon har fått alvedon nu så hoppas hon lugnar sig lite för mina armar går av snart av att bära hela tiden. Igår och idag har hon dessutom spytt flera ggr. Inte massor utan mer sådär som små bebisar spyr efter maten typ om de inte fått rapa (eller i samband med rap). Detta är dock mellan måltiderna så hon är inte nyammad när det händer. Vet inte riktigt varför.

Såhär blev det. Vi satte det i lekhöjd och tanken är att kunna ha hyllor ovanför.

=)

Annan gardin ska upp såklart och förvaringsmöbel för prylar ska in men det börjar iaf likna ett barnrum.
Denna är jag som sagt inte så nöjd med..

Blev faktiskt bra att ha skötbordet nära fönstret.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar